مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش خطوط مترو به بیش از ۵۰۰کیلومتر

عصر ساختمان-مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه ناوگان مترو در داخل و اطراف پایتخت در حال توسعه است گفت: تا ۲۲ سال آینده وسعت این ناوگان به بیش از ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.

افزایش خطوط مترو به بیش از ۵۰۰کیلومتر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خبرآنلاین، علی امام گفت: در حال حاضر خطوط مترو تهران در هفت خط و 230 کیلومتر احداث شده و با 122 کیلومتر فعال است که در افق 1420 یعنی تا 22 سال آینده باید به همین میزان وسعت مترو افزایش یابد.

    وی تصریح کرد: در افق 1420 در برنامه شبکه حمل و نقل ریلی علاوه بر تکمیل خطوط 6 و 7 باید خطوط 8، 9، 10 و 11 و همچنین 2 قطار اکسپرس (تندرو) ‌ نیز ساخته و تجهیز شود.

    امام تاکید کرد: این طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران و حومه در سال های 95 تا 97 تدوین و برای تصویب به شورای عالی ترافیک کشور ارسال شده است که طی ماه های آینده  نهایی و اجرا می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: با توسعه این خطوط ناوگان مترو تهران تعداد سفرهای مترو روزانه به 10 میلیون سفر می‌رسد و همچنین سهم سفر حمل و نقل ریلی از 10 درصد به 30 درصد افزایش می‌یابد.

    توسعه مترو بدون بودجه دولت مصوب شد

    مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه با بیان اینکه توسط خطوط مترو در سال 65 شکل اجرایی و عملیاتی گرفت افزود: در آن سال و شرایط دفاع مقدس، خطوط مترو به شرط اینکه دولت بودجه ای ندهد تصویب شد.

    وی ادامه داد: در آن سال‌ها کشور درگیر جنگ بود و دولت پولی نداشت که بتواند کمک کند به همین منظور دهه 60 و 70 خط 5 مترو تهران و حومه بدون بودجه دولتی راه اندازی شد.

    امام خاطرنشان کرد: وقتی که در سال 1377 اولین خط قطار مترو تهران- کرج راه اندازی شد و مردم و مسئولان شیرینی این شبکه حمل و نقلی را چشیدند از دهه 80 بود که به دلیل افزایش هزینه های احداث و راه اندازی خطوط مترو جو تغییر کرد و در سال 95 قانونگذار در طرح حمایت از سامانه ریلی به دولت اجازه داد که بخشی از درآمد خود را به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی اختصاص دهد.

    به گفته وی، در حال حاضر ضرورت وجود مترو برای دولتمردان و مدیران شهری به اثبات رسیده و باید تلاش کرد که توسعه خطوط مترو تهران و حومه طبق افق سال 1420 توسعه یابد.

    ناوگان مترو تهران و حومه در حال حاضر با 7 خط و 122 ایستگاه فعال است که روزانه این ناوگان بیش از یک میلیون مسافر را جابجا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار