مدیران خودروعصر اعتبار

پایین بودن راندمان خطوط ریلی در ایران

عصر ساختمان-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: راندمان خطوط ریلی در بسیاری از کشور‌ها به ویژه در بخش بهره برداری بسیار بالا است، اما در ایران میزان راندمان بسیار پایین است.

پایین بودن راندمان خطوط ریلی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید ابوالفضل موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه حمل و نقل ریلی در بخش باری و مسافری از مطمئن‌ترین، ایمن‌ترین و ارزان‌ترین حوزه حمل و نقلی به شمار می‌رود، اظهار کرد: حاکمیت و مزیت دولت در چند سال آینده بر تقویت خطوط ریلی خلاصه می شود که باید برای تحقق این امر بخش جا به جایی بار و مسافر ریلی را به اهداف برنامه ششم توسعه نزدیک کند.

    او ادامه داد: ایران در مقایسه با برخی از کشور‌های دنیا یک کشور پهناور به شمار می‌رود که متاسفانه در برنامه‌های ریلی عقب افتاده و تنها برخی از شهر‌ها  نقطه به نقطه به یکدیگر متصل شده اند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از شهر‌ها، موانع و یا مکان تولید بار ایجاد شده که مانع توسعه خطوط ریلی می‌شود، افزود: همچنین بسیاری از خطوط ریلی ما در کشور دارای یک مسیر (یک خط) است که همین موضوع باعث کاهش سرعت سیر قطار‌ها و عقب ماندگی در بخش حمل و جا به جایی بار‌ها می‌شود.

    موسوی اظهار کرد: بسیاری از قطار‌ها به دلیل نبودن خط دوم در ایستگاه‌ها توقف می‌کنند تا قطار دیگر تردد کند و همین موضوع باعث کاهش سرعت سیر قطار‌ها می‌شود بنابر این 2 خطه کردن بسیاری از مسیر‌ها باید جزء اولویت برنامه‌های دولت باشد.

    او به راندمان خطوط ریلی و میزان سرمایه گذاری در این بخش‌ها اشاره کرد و گفت: راندمان خطوط ریلی در بسیاری از کشور‌ها از زمان سرمایه گذاری تا زمان بهره برداری بسیار بالا است این درحالی است که در ایران میزان راندمان بسیار پایین است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: خطوط ریلی بسیاری از کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، اسپانیا و روسیه در آسیا میزان راندمانشان 70 درصد است، اما در ایران حجم سرمایه گذاری ریلی به دلیل راندمان 30 درصدی بسیار پایین است.

    موسوی افزود: کمبود تجهیزات الکترونیکی، کمبود واگن و همچنین نبود قطعات باعث کاهش رقابت در این حوزه و تمایل اندک سرمایه گذران برای ورود به این بخش شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار