مدیران خودروعصر اعتبار

۵۵۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی قابل بهره‌برداری است

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۵۵۸ واحد مسکونی، تجاری و فرهنگی از طرح های اقدام ملی مسکن در این استان تا پایان امسال قابل بهره‌برداری است.

۵۵۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی قابل بهره‌برداری است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «احمد مرزبان» روز پنجشنبه افزود: 151 واحد از این تعداد در کوی علوی ساوه، 336 واحد درکوی سجادیه اراک و 71 واحد در کوی قائم اراکواقع شده‌اند.

    ی اظهار داشت: کارشناسان این اداره کل با پیگیری‌های مکرر با مشارکت بخش خصوصـی و با استفاده از اراضی تحت مالکیت دولت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن استان اقدام کرده‌اند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اقدامات قانونی برای ساخت طرح 240 واحدی در کوی سجادیه اراک در زمینی به مساحت 9 هزار و 325 مترمربع با امکانـاتی شامل خانه بهداشت، مراکز تجاری، مسجد و فضای سبز مناسب اجرایی شده است.

    مرزبان افزود: بازآفرینی شهری پایدار اولویت اول اداره کل راه و شهرسازی است و این مهم با اجرای طرح اقدام ملی مسکن محقق می‌شود.

    وی اظهار داشت: ساخت طرح 336 واحدی کوی سجادیه اراک در سکونتگاه غیررسمی به منظور حمایت از تولید و عرضه مسکن و خروج رکود بازار مسکن  در 6 بلوک و با 65 درصد فضای سبز و 13 واحد تجاری و مرکز فرهنگی، مذهبی اجرایی شده‌است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: 46 طرح با اعتباری بالغ بر 361میلیارد ریال به منظور ارتقای زیست‌پذیری محلات هدف بازآفرینی و ارتقای زیرساخت‌های این مناطق به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای استـان مصوب شده که  اکنون در حال اجرا و یا برگزاری فرایند مناقصه عمومی است.

    مرزبان افزود : برای حمایت از ساکنان بافت‌های فرسوده مصـوب از سوی دولت تدبیر و امید 500 میلیون ریال تسهیلات برای کلانشهرها و 200 میلیون ریال برای ودیعه مسکن تا زمان تکمیل بنا، در نظر گرفته شده‌است.

    وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته مقامات ارشد استان نـگاه ویژه‌ای به  محلات و بافت‌های تاریخی شهر آفتاب داشته‌اند و تحقق برنامه‌های مصوب بازآفرینی نیازمنـد تخصیص اعتبارات ویژه برای پیشبرد طرح‌ها و تملک اراضی مورد نظراست.

    یک میلیون 400 هزار نفر جمعیت استان در 12 شهرستان ساکن هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار