مدیران خودروعصر اعتبار

کشف سازه های معماری ۱۷۶ هزار ساله در فرانسه

مطالعه قدیمی ترین سازه ساخته شده توسط بشر

عصر ساختمان:مطالعات انجام شده روی بقایای سازه ای باستانی در غار برونیکوئل فرانسه نشان می دهد این سازه دیواری دایره ای شکل در حدود ۱۷۶ هزار سال پیش و توسط انسان های نئاندرتال ساخته شده است. به این ترتیب می توان این سازه را قدیمی ترین اثر معماری جهان دانست.

مطالعه قدیمی ترین سازه ساخته شده توسط بشر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از archaeology، تیمی از پژوهشگران غارنورد و باستان شناسان فرانسوی در مطالعات و بررسی های خود موفق به کشف یک غار باستانی شده اند که در داخل آن بقایای دیواره هایی مدور از جنس استالاگمیت ها مشاهده می شود. آزمایش ها و نمونه برداری های انجام شده در این سازه های باستانی نشان می دهد که این سازه های مدور حدود 176 هزار سال پیش و توسط انسان های نئاندرتال ساخته شده اند. به این ترتیب می توان این آثار تازه کشف شده را در زمره قدیمی ترین شواهد معماری ساخته شده توسط بشر قلمداد کرد.گفتنی است برای نخستین بار این سازه ها که به تعداد شش عدد هستند در غار برونیکوئل و در سال 1990 میلادی کشف شده بودند اما مطالعات چندانی روی آن ها انجام نشده بود. نتایج پژوهش های صورت گرفته در این غار نشان می دهد که در ابتدا 400 قطعه استالاگمیت بزرگ از کف غار جدا شده و در فضائی شبه دایره به عرض بیست و دو فوت چیده شده اند.

    این سازه ها در فاصله سیصد و بیست متری از دهانه غار قرار گرفته و ورودی آن به صورت یک راهروی بسیار تنگ است. پژوهشگران اعتقاد دارند انسان های نئاندرتال در حدود 176 هزار سال پیش از این قطعات استالاگمیت برای ساخت دیوار استفاده کرده اند.

    دومینیک جینتی از پژوهشگران حاضر در این مطالعات و محقق انستیتوی پیری سیمون در این رابطه می گوید: با مشاهده این سازه ها ، به روشنی می توان فهمید که آن ها طبیعی نبوده و با دخالت دست انسان به این شکل درآمده اند.

    گفتنی است پژوهشگران برای تخمین قدمت این سازه ها، اقدام به آزمایش و نمونه برداری از آن ها کرده و با کمک ترسیم الگوی کلسیته شدن و رسوب آهک در این مواد در زمان شکسته شدن و جابه جائی از محل اصلی خود، مشخص شد که این سازه ها در حدود بازه زمانی بین 174 تا 178 هزار و 600 سال پیش شکسته شده و به صورت دیوار چیده شده اند.

    گفتنی است در این محل هیچ اثری از ابزارهای سنگی یا شواهد استخوانی از حضور انسان های نئاندرتال به دست نیامده و مطالعات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی