مدیران خودروعصر اعتبار

بودجه شهرداری تهران سال آینده ۲۵ درصد افزایش می یابد

عصر ساختمان- بودجه شهرداری در سال‌ آینده ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. به گفته عضو شورای شهر تهران بودجه ریزی محلات در دستور کار است و قرار است پروژه های کوچک مقیاس محلی در سال ۹۹ در تهران اجرا شود.

بودجه شهرداری تهران سال آینده ۲۵ درصد افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، برنامه پنج‌ساله توسعه سوم شهرداری تهران در شورای پنجم پایتخت به تصویب رسید.

    در این برنامه شهرداری موظف است طرح‌های مرتبط با مسائل محوری برنامه را با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و مسؤول تعریف و در چارچوب بودجه سنواتی شهرداری در حوزه عدالت در دسترسی به زیرساخت‌ها و توسعه متوازن مناطق و محله‌ها، کاهش و رفع آلودگی هوا و آلودگی محیط زیستی، ترافیک، عبور و مرور روان و توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی، ایمنی و تاب‌آوری شهر در برابر زمین‌لرزه و حوادث غیرمترقبه، صیانت و حفاظت از باغ‌ها و توسعه فضای سبز، حفاظت از بافت تاریخی را اجرا کند.

    از دسترسی شهروندان به اطلاعات تا کاهش تصدی گری

    همچنین بر اساس این برنامه باید عموم شهروندان به اطلاعات حوزه مالیه شهری، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، منابع پایدار و کاهش هزینه‌های اداره شهر دسترسی داشته باشند و همچنین هوشمندسازی، شفافیت، اصلاح و بهبود نظام مدیریت یکپارچه در دستور کار قرار گیرد.

    همچنین فرایند دسترسی به نظام مدیریت شهری از جمله برنامه‌هاست و به منظور توسعه همکاری‌ها و ارتقای جایگاه بین‌المللی شهر، سند راهبردی دیپلماسی شهری و سند نشان برتر را در 6 ماهه اول برنامه تدوین و به شورا ارائه کنند.

    همچنین تولی‌گری و کاهش تصدی‌گری تقویت و متناسب با آن کوچک‌سازی واحدهای ذیربط سند نظام مشارکت و برون‌سپاری و واسپاری وظایف، فعالیت‌ها و پروژه‌ها در سال اول برنامه ارائه و به تصویب شورا برسد.

    بعد از تصویب برنامه توسعه سوم، مدیریت جدید شهری  بودجه‌ریزی را بر اساس برنامه توسعه سوم انجام می دهد تا بتوانند مشکلات موجود در شهر را برطرف کنند.

    بودجه ریزی برای طرح‌های کوچک مقیاس در سطح محلات تهران

    مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در این باره  گفت: بودجه‌ریزی محلات در دستور کار است و قرار است در بودجه‌ریزی سال آینده طرح‌های کوچک مقیاس محلی در سطح شهر تهران تعریف شود.

    وی با تأکید بر این موضوع که بودجه شهرداری تغییر جدی می‌‌کند گفت: پیش‌بینی شده که درآمدهای جدید و پایدار تعریف و مورد استفاده قرار گیرد.

    افزایش 25 درصدی بودجه شهرداری تهران در سال آینده

    به گفته فراهانی، بودجه شهرداری در سال‌ آینده 25 درصد افزایش یافته و به رقم 25 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

    انجام پروژه های کوچک مقیاس در 354 محله تهران

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با توجه به افزایش بودجه، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پروژه‌های کوچک مقیاس در 354 محله شهر تهران با گرفتن نظر شورایاری‌های منتخب، نخبگان و NGO های حاضر در محله‌ها انجام شود.

    وی ادامه داد: قرار شد 10 پروژه کوچک مقیاس اصلی که به نوعی چالش محله محسوب می‌شود با نظر افراد ذکر شده مشخص و لیست و اجرا شود. تمرکز مدیریت شهری حل مشکلات محلات است و با احداث پروژه‌های کوچک مقیاس چالش‌های محلات را برطرف می‌کنیم.

    فراهانی با بیان اینکه در گذشته تمرکز مدیریت شهری بر اجرای پروژه‌های بزرگ بوده است، گفت: پروژه‌های کوچک مقیاس فراموش شده و اجرای آن موجب رضایتمندی شهروندان می‌شود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بودجه فرهنگی شهر تهران در سال آینده گفت: بر اساس سند برنامه توسعه پنج ساله سوم شهر تهران بودجه فرهنگی تنظیم شده است و در آن سند استراتژی و راهکارها به شکل عملیاتی دیده شده است و پیش‌بینی برای پیشبرد کار فرهنگی مدنظر است.

    بودجه فرهنگی رشد می کند

    به گفته فراهانی، منابعی  در طی 5 سال به این موضوع اختصاص می‌یابد و این اعداد باعث می‌شود که بودجه فرهنگی در سال آینده رشد کند.

    توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو/اتمام خط 6 و 7 مترو در سال آینده

    وی ادامه داد: البته بودجه در سایر بخش‌ها هم افزایش می‌یابد و بیشترین افزایش بودجه در بحث حمل‌ونقل عمومی با اولویت توسعه مترو است.

    فراهانی ادامه داد: قرار است با برنامه‌ریزی صورت گرفته تمام ایستگاه‌های خط 6 و 7 مترو در سال آینده به بهره‌برداری برسد و در حال حاضر هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر ماه یک ایستگاه مترو در تهران افتتاح شود.

    بودجه شهرداری تهران در سال آینده بر اساس برنامه توسعه سوم است، برخی از اعضای شورای شهر  سال گذشته هم گله‌مند میزان کم بودجه فرهنگی بودند و البته پیروز حناچی شهردار تهران هم یک شبه بودجه آنها را افزایش داد اما بار دیگر برخی اعضا اعلام کردند که بودجه فرهنگی سال آینده شهرداری کم است و این یک کار ضدفرهنگی است.

    کاهش بودجه فرهنگی و اعتراض شورا

    حجت نظری عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: بودجه فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران در سال 98، 1172 میلیارد تومان بوده است.

    وی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه در دوره پنجم ضدفرهنگی‌ترین تصمیم را گرفت و بودجه فرهنگی را کاهش داد ما معتقدیم باید از فعالیت‌های مردم در همه برنامه‌ها استفاده شود اما این درست نیست که ما به عنوان سیاست‌گذار سقف بودجه فرهنگی را کاهش دهیم.

    درست نیست این حوزه مانند 2 سال گذشته توسط مدیریت شهری ذبح شود

    به اعتقاد عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران این رویکرد درست نیست که مباحث فرهنگی و اجتماعی را هزینه مرتبط دانسته و همچون دو سال گذشته این حوزه توسط مدیریت شهری ذبح شود، ما در ایام انتخابات بیشترین وعده‌ای که به مردم داده‌ایم در حوزه فرهنگی، اجتماعی بوده و نباید با تصمیمات نادرست شرمنده جامعه شویم.

    در بودجه سال آینده بودجه حمل‌ونقل عمومی افزایش می یابد و قرار است مترو توسعه بیشتری پیدا کند چرا که با توسعه مترو آلودگی هوا و ترافیک در تهران کاهش پیدا می‌کند. در دو سال گذشته شهرداری تهران برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا طرح‌های کاهش را اجرا کرد و بر اساس آمار ارائه شده از سوی شهرداری آلودگی و ترافیک در برخی از بخش‌های تهران کاسته شده است.

    مدیران شهری مردم را به سمت استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی سوق می‌دهند و معتقد هستند اگر حمل‌ونقل توسعه پیدا کند بسیاری از مشکلات کلانشهر تهران برطرف می‌شود.

    از استقبال خوب مردم از مترو تا کمبود واگن

    محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: استقبال مردم از مترو خوب است و ما هم توسعه مترو را در دستور کار قرار داده‌ایم و از اولویت‌های ما تکمیل سیستم حمل‌ونقل عمومی است.

    وی در خصوص مشکلات مترو در حال حاضر گفت: یکی از مشکلات کلیدی کمبود واگن است البته طی رایزنی‌های صورت گرفته در پی رفع این مشکل هستیم.

    به گفته پورسیدآقایی، توسعه مترو نیازمند بودجه است تا بتوانیم این خطوط را تکمیل کنیم.

    بر اساس این گزارش، یکی دیگر از مشکلات مدیریت شهری به گفته مدیران فعلی بدهی‌های شهرداری تهران است که قرار است در بودجه سال آینده ردیفی برای پرداخت بدهی‌ها در نظر گرفته شود.

    برای پرداخت دیون ردیفی در نظر گرفته شد

    محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در این باره گفت: عددی را برای پرداخت دیون در سال آینده در بودجه در نظر گرفته‌ایم.

    وی با بیان اینکه مهمترین مسأله در بخش حمل‌ونقل عمومی توسعه مترو است، گفت: یکی از راهکارهای حل مشکلات ترافیک و آلودگی هوا در تهران توسعه مترو است به طوری که باعث کاهش تصادفات رانندگی و کاهش مصرف انرژی می شود و تردد با حمل و نقل عمومی ارزان و مقرون به صرفه است.

    خودرو محوری را قبول نداریم/بزودی توسعه مترو را آغاز می کنیم

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با تأکید بر این موضوع که ما خودرومحوری را قبول نداریم گفت: به زودی توسعه مترو را در تهران آغاز می‌کنیم و در حال حاضر هم کارهای جدیدی در حوزه تونل انجام داده‌ایم و اولویت ما خرید واگن است و ما به دنبال ایجاد اتوبان جدید نیستیم.

    میرلوحی در خصوص تأمین واگن برای خطوط مترو گفت: در حال پیگیری خرید 630 واگن هستیم  بعد از تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد شده است که امیدواریم برطرف شود.

    بر اساس این گزارش، مدیریت شهری تصمیم دارد بودجه سال آینده را بر اساس برنامه توسعه سوم و با رویکرد محله‌محوری و توسعه مترو ببندد و برای این منظور برنامه‌هایی در نظر گرفتند و معتقدند که باید پروژه‌های کوچک مقیاس در سطح محلات ایجاد شود تا بتوانیم مشکلات محله‌ها را برطرف کنیم و همین امر باعث افزایش رضایتمندی شهروندان می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار