مدیران خودروعصر اعتبار

۴۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در اردبیل احداث می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث ۴۰۰ واحد مسکن جدید در این استان در قالب طرح اقدام ملی بزودی به پیمانکار واگذار می‌شود.

۴۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در اردبیل احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محبوب حیدری روز چهارشنبه افزود: طرح اقدام ملی مسکن با تاکید رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در رونق بخشی به تولید مسکن  مورد توجه قرار گرفته تا نیازمندی‌های جوانان در تامین مسکن برطرف شود.

    وی درباره آخرین وضعیت تکمیل مسکن مهر بیان کرد: از 42 هزار واحد سهمیه مسکن مهر استان اردبیل تاکنون 41 هزار واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار شده‌ است.

    حیدری افزود: 500 واحد مسکن مهر در مرکز استان و 500 واحد نیز در شهرستان پارس‌آباد در مرحله تکمیل و واگذاری است و تلاش می‌شود تا دهه فجر امسال باقی مانده طرح  مسکن مهر استان تکمیل و واگذار شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین گفت: در راستای اجرای طرح احیای بافت‌های فرسوده شهری و توانمندسازی ساکنان این مناطق ،در 2 سال اخیر 2 هزار و 200 پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده این استان صادر شد.

    او با بیان اینکه اعتبارات اجرای طرح‌های بازآفرینی پایدار شهری در شهرستان‌های مختلف استان بر اساس شاخص جمعیت و سایر ملاک‌های در نظر گرفته شده از سوی مرکز کشور تامین می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر 2 شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر از این اعتبار بهره‌مند و طرح توانمندسازی ساکنان محلات کم برخوردار شهری در این شهرستان‌ها در حال اجراست.

    وی افزود: سیاست وزارت راه و شهرسازی اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای ساخت سه هزار و 200 واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده استان است و تاکنون موفق به دستیابی به بخشی از اهداف این سیاست در مناطق مختلف شدیم.

    حیدری گفت: سال گذشته هزار و 300 نفر و امسال نیز حدود 700 نفر از تسهیلات بانکی ستاد بازآفرینی پایدار شهری در بافت‌های فرسوده استان استفاده کردند و مجموع پروانه‌های صادره در این بخش به 2 هزار و 200 پروانه رسید.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به بسته شدن پرونده استان در بحث مسکن مشارکتی در اسفند ماه 97 مراتب بصورت مکتوب به سازمان ملی زمین و مسکن برای آمادگی جهت ساخت 600 واحد مسکن مشارکتی اعلام و از این تعداد 200 واحد در قالب مسکن امید و مربوط به بافت‌های فرسوده است.

    حیدری افزود: انتظار داریم سازمان ملی زمین و مسکن هر چه زودتر مجوز این واحدها را صادر و فراخوان ساخت را اعلام کند تا در کنار تعیین تکلیف واحدها، سیاست وزارتخانه در بحث احداث مسکن امید در استان اردبیل تداوم یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو