مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل استاندارد بوشهر:

آسانسورهای بیماربَر بیمارستان‌های بوشهر استاندارد نیست

عصر ساختمان- مدیرکل استاندارد استان بوشهر عنوان کرد: متاسفانه آسانسورهای بیماربَر بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح استان استاندارد لازم را ندارند، که این موضوع به ویژه در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بیشتر به چشم می خورد.

آسانسورهای بیماربَر بیمارستان‌های بوشهر استاندارد نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محمدرحیم بهره مند با اشاره به اهمیت استانداردسازی گفت: اگر یک جایگاه CNG دچار مشکل شود تا فاصله 500 متری را دچار مشکل می کند.

    وی با بیان اینکه استاندارد باید در فرهنگ مردم باشد، افزود: در سطح دنیا استاندارد اجباری نداریم، و تنها ضوابط فنی تولید می کنند و این ضوابط و استانداردها جزئی از الزامات زندگی افراد شده است.

    مدیرکل استاندارد بوشهر تصریح کرد: امروزه استاندارد وارد مراحل فرآیندها شده و الان استاندارد محصول از مزرعه تا سفره مطرح است. حتی استانداردهای چاپ، عکاسی، که لازم است به آن توجه شود. هدف استاندارد این است که به یک چارچوب و زبان مشترک برسیم.

    این مسئول با اشاره به اهمیت مناسب سازی بر اساس استانداردها گفت: هدف استاندارد رسیدن به زبان مشترک، کاهش تنوع و تعویض پذیری و در نتیجه رونق تولید است.

    بهره مند خاطرنشان کرد: خیابان ها و معابر ما باید به صورتی باشد که افراد توانیاب نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

    مدیرکل استاندارد بوشهر اظهار کرد: امیدواریم با رعایت و نهادینه شدن استاندارد به رونق تولید دست یافته و این امر را در جامعه رواج دهیم.

    وی افزود: بیش از 8 هزار بازرسی و بازدید از بازار در قالب طرح جامع طاها داشته ایم، و 19 هزار اظهارنامه وارداتی توسط استاندارد مورد بررسی قرار گرفته است.

    این مسئول تاکید کرد: آزمون نازل های سوخت برای این است که مردم مطمئن شود سوخت بهینه دریافت می کنند، که بیش از 1000 بازدید در این خصوص انجام شده است.

    محمدرحیم بهره مند عنوان کرد: سال گذشته توسعه پوشش استاندارد در سطح استان بوشهر از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه را در نظر داشتیم که توانستیم ایجاد نمایندگی و تفویض اختیار را در تمام نقاط تعیین شده انجام بدهیم.

    مدیرکل استاندارد بوشهر با اشاره به ضرورت ساماندهی آسانسورهای ادارات دولتی گفت: خواهش ما این است که ادارات در این کار تسریع نمایند و در غیر این صورت مجبور به استفاده از حربه آخر یعنی پلمب هستیم.

    وی تاکید کرد: اکثر بیمارستان ها، به ویژه آسانسورهای بیماربر استاندارد لازم را ندارند، که این موضوع را از طریق دادستانی نیز پیگیری کرده ایم اما متاسفانه توجهی نشده است.

    این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر اتاق های عمل در طبقات بالای بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار دارد عملا امکان پلمب وجود ندارد، چون استفاده از پله برای بیماران دشوار است.

    بهره مند اظهار کرد: ما در عرصه هتل ها، ادارات و حتی کلینیک های پزشکی پلمب را انجام دادیم اما برای بیمارستان این امکان وجود ندارد.

    شهرداری ها خود را به خواب زده اند

    وی با اشاره به مشکلات زمین های بازی و نداشتن استانداردهای لازم بیان کرد: متاسفانه شهرداری های ما خود را به خواب زده اند، ما با بخش خصوصی مشکلی نداریم و عمده مشکل ما شهرداری ها هستند که بودجه دولتی در دست آنان است اما می بینیم که خرید و نصب لوازم غیراستاندارد به تهدیدی برای کودکان تبدیل شده است.

    مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به رشد قارچی مینی پارک ها تصریح کرد: ممکن است اتفاقات غیر قابل جبرانی برای کودکان رخ دهد، لذا لازم است که شهرداری ها و همچنین اصناف به عنوان صنف متولی اعطای مجوز در این زمینه دقت بیشتری نمایند.

    این مسئول با ابراز امیدواری برای همکاری بیشتر نهادها به ویژه شهرداری ها یادآور شد: متاسفانه شهرداری بوشهر حتی آمار وسایل نصب شده در پارک ها و تعداد آنها را در دست ندارد، در حالی که ایرادها و مشکلات این وسایل باید بررسی و رفع شود.

    وی با اشاره به ساخت و نصب برخی سازه های خاص اضافه کرد: در آغاز ساخت چرخ فلک بوشهر در مجاورت پارک شغاب مراجعه ای به اداره استاندارد نشد، ما به این موضوع وارد شدیم. باید بگویم که این پروژه زیرنظر یکی از بهترین شرکت های بازرسی ساخته می شود و امید داریم خروجی آن نیز قابل قبول باشد.

    بهره مند بیان کرد: خواهش من این است که در خصوص زمین ها و پارک ها و خانه های بازی، مراکز درمانی و بیمارستان ها و آسانسورها دقت بیشتری شود، چون با سلامتی و جان مردم در ارتباط است.

    مدیرکل استاندارد بوشهر اظهار کرد: در صورت سقوط از آسانسور کمترین آسیب قطعی سر و دست و پا است. اکثر آسانسورهای مراکز درمانی و بیمارستان های سطح استان استاندارد لازم را ندارند که این موضوع به ویژه در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بیشتر و شدیدتر است.

    این مسئول تصریح کرد: سال گذشته از واردات 137 محموله با ارزش بیش از یک میلیون دلار، و امسال نیز از واردات حدود 58 محموله شامل اقلام متنوع از لنت ترمز، کلاه ایمنی، روغن خوراکی، لامپ تا نوشیدنی های مورد استفاده ورزشکاران و... به دلیل غیراستاندارد بودن این کالاها جلوگیری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار