مدیران خودروعصر اعتبار

متوسط قیمت هر واحد مسکونی معامله شده در تهران؛ یک میلیارد تومان

عصر ساختمان- شهریور ماه امسال ۲ هزار و ۸۵۵ واحد مسکونی با گردش مالی ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان معامله شد که متوسط سهم هر واحد، اندکی بیش از ۱ میلیارد تومان است.

متوسط قیمت هر واحد مسکونی معامله شده در تهران؛ یک میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، در شهریور ماه امسال که تعداد معاملات مسکن در تهران با ثبت 2 هزار و 855 فقره مبایعه نامه، به کمترین میزان معاملات مسکن در 10 سال اخیر حتی نسبت به ماه های نیمه تعطیل فروردین در هر سال رسیده بود، گردش مالی این بخش 2 هزار و 940 میلیارد تومان بود که نشان می دهد متوسط قیمت هر ملک، یک میلیارد و 30 میلیون تومان است.

    این در حالی است که در مرداد امسال در تهران گردش مالی بخش مسکن (ارزش ریالی کل واحدهای معامله شده) بنابر آنچه دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده، 3 هزار و 670 میلیارد تومان و تعداد واحدهای مسکونی معامله شده، 3 هزار و 368 واحد بود که نشان می دهد در مرداد ماه امسال نیز متوسط قیمت هر واحد مسکونی فروخته شده، 1 میلیارد و 90 میلیون تومان بوده است.

    بنابراین ارزش ریالی بخش مسکن در شهریور نسبت به مرداد امسال با افت 15 درصدی مواجه شد.

    در تیرماه امسال نیز ارزش ریالی معاملات 5 هزار و 470 میلیارد تومان بود که با توجه به اینکه 4 هزار و 898 فقره مبایعه نامه در تیرماه ثبت شد، سهم هر واحد مسکونی معامله شده، 1 میلیارد و 116 میلیون تومان بود.

    با توجه به موارد مذکور، ارزش ریالی بخش مسکن در شهریور 98 نسبت به تیر ماه امسال با افت 46 درصدی مواجه شد.

    به طور کلی در تابستان امسال 11 هزار و 693 واحد مسکونی معامله شد که ارزش آن 12 هزار و 80 میلیارد تومان بوده است. با این حساب متوسط سهم قیمت هر واحد مسکونی در تابستان امسال 1 میلیارد و 33 میلیون تومان بود.

    این در حالی است که در بهار امسال 21 هزار و 937 واحد مسکونی معامله شد که ارزش ریالی و گردش مالی بخش مسکن در این فصل، 23 هزار و 340 میلیارد تومان بود؛ بنابراین سهم هر واحد مسکونی معامله شده، به طور متوسط 1 میلیارد و 63 میلیون تومان بوده که نشان می دهد کاهش قیمت ها در بخش مسکن تأثیر چندانی در بازار نداشته است.

    ارزش ریالی معاملات مسکن در تابستان امسال نسبت به فصل بهار، کاهش 48.2 درصدی داشته که نشان می دهد گردش مالی این بازار در تابستان امسال نسبت به بهار 98 حدودا نصف شده است.

    با توجه به اینکه مشاهدات میدانی نشان می دهد معاملات مسکن در پاییز امسال با اندکی رشد نسبت به دو ماه مرداد و شهریور مواجه شده ولی قیمت ها همچنان در سراشیبی قرار دارد، به نظر می رسد متوسط قیمت هر واحد مسکونی در مهر ماه امسال به زیر یک میلیارد تومان کوچ کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار