مدیران خودروعصر اعتبار

وعده‌های مکرر برای افتتاح مسکن مهر;

اعتمادی که خدشه‌دار شد ...

عصر ساختمان-با وجودی که گزارش‌ها از جدیت در تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر حکایت دارد، تجدید هر ساله وعده اتمام این خانه‌ها از سوی برخی مسئولان به اعتماد متقاضیان خدشه جدی وارد کرده است.

اعتمادی که خدشه‌دار شد ...
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، طرح مسکن مهر قرار است در سال جاری به پایان برسد. با توجه به دستور ویژه رییس‌جمهور و پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی، بخش عمده واحدها از نظر ابنیه تکمیل شده اما اغلب معطل زیرساخت‌ها و انشعابات هستند. تا کنون در بسیاری از استان‌ها این پروژه به اتمام رسیده،  اما در برخی دیگر از جمله تهران، البرز، کرمان، آذربایجان شرقی وغربی، کرمانشاه، گیلان، خراسان رضوی و لرستان هنوز مشکلاتی وجود دارد و بعضا قول‌هایی که از سوی برخی مسوولان داده می‌شود رنگ تحقق به خود نمی‌گیرد.

    از جمله وعده‌هایی که معمولا زیاد تکرار می‌شود از زبان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر است. احمد اصغری مهرآبادی معمولا در سال‌های اخیر هر ساله وعده داده که امسال مسکن مهر تمام می‌شود و بعد آن را به سال بعد حواله داده است. او اردیبهشت 1395 گفت: «امسال اتمام پرونده های مسکن مهر بلامعارض است تا حداکثر توان برای اتمام طرح ها استفاده کنیم». سال‌های بعد هم این قول را تکرار کرد.

    مهرآبادی 20 اردیبهشت 1396 درباره زمان اتمام مسکن مهر پرند گفته بود: «امید داریم تا پایان سال تمامی واحدهایی که در دست احداث و یا نیمه‌تمام هستند به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل داده شوند». او اردیبهشت سال 1395 نیز همین نوید را داده بود. اما هم‌اکنون و پس از گذشت حدود هفت ماه از سال 1398 حدود 22 هزار واحد مسکن مهر پرند باقی‌مانده و متقاضیانی که می‌گویند به وعده و وعیدهای تکراری عادت کرده‌اند و پس از کش و قوس‌های فراوان، نیمه اول سال 1398 قول تکمیل مسکن مهر پرند به آنها داده شده بود در روزهای اخیر از تکرار وعده‌ها خبر می‌دهند.

    تحویل 84 درصد واحدها تا کنون

    با وجودی که گزارش‌ها از ادامه‌ی روند تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر در سایت‌های نیمه تمام حکایت دارد، مهرآبادی به عنوان مقام مسوول در  این زمینه مدت‌هاست اظهارنظر نکرده است. طبق آماری که او اوایل تیرماه امسال ارایه داد از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر تا کنون یک میلیون و 825 هزار واحد معادل 84 درصد تحویل شده است. کمتر از 400 هزار واحد هنوز تحویل داده نشده که از این تعداد 200 هزار واحد آماده و ساخته شده است که با اتمام خدمات زیربنایی شامل انشعابات آب و برق، آماده واگذاری به متقاضیان خواهد بود.

    از گوشه و کنار نیز خبر می‌رسد که در آینده نزدیک شاهد افتتاحاتی در سایت‌های مسکن مهر هستیم و قرار است به زودی 10 هزار واحد در پردیس افتتاح شود.

    پایان واگذاری مسکن مهر به متقاضیان در سال آینده

    اما این میراث دولت‌های نهم و دهم که طبق قول خودشان قرار بود 18 ماهه به مردم تحویل دهند در سال 1398 هم تکمیل نمی‌شود. استاندار تهران اخیرا از واگذاری 100 درصدی واحدهای مسکن مهر تا سال 1399 خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه در پرند در حوزه زیرساخت‌های برق 40 درصد کار انجام شده و 60 درصد باقیمانده است افزود: باید در اسرع وقت نسبت به تامین برق در این محدوده اقدام شود. در پردیس با توجه به همکاری‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده است کار به خوبی پیشرفته است، در اندیشه نیز مشکلی نداریم.

    استاندار تهران در خصوص زمان واگذاری کامل مسکن‌های مهر به متقاضیان در سطح استان تهران گفت: در حال حاضر در اندیشه 100 درصد واحدهای مسکن مهر تحویل متقاضیان شده، در پرند 77 درصد، در پردیس 43 درصد و واحدهای در اختیار راه و شهرسازی نیز تا 91 درصد تحویل متقاضیان شده، به این ترتیب به صورت میانگین در استان تهران 76 درصد واحدهای مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و تا پایان سال جاری متوسط تحویل این واحدها به 90 درصد می‌رسد و پیش بینی می‌کنیم در سال 99، 100 درصد این واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار