مدیران خودروعصر اعتبار

مهلت ۱۸ ماهه برای ساخت ۴۰۰ هزار خانه

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی مسکن، همه مسوولان و مدیران این وزارتخانه را مکلف کرد با انجام اقدامات مورد نیاز، عملیات ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را تا پایان سال ۹۹ به اتمام رسانده تا بتوان این واحدها را به بازار مسکن عرضه کرد.

مهلت ۱۸ ماهه برای ساخت ۴۰۰ هزار خانه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این جلسه که 13 مهر امسال با حضور معاونان وزیر و مدیران کل راه‌ و شهرسازی استان‌ها و مدیرعامل و مدیران بانک عامل بخش مسکن برگزار شد 41 مصوبه به تصویب رسید که مهم‌ترین آنها تاکید بر اتمام طرح اقدام ملی برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم است.

    محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حالی این موضوع را به‌عنوان مهم‌ترین تکلیف مدیران این وزارتخانه مورد تاکید قرار داده است که در عین حال تعیین تکلیف همه واحدهای مسکن مهر و اتمام این پروژه تا پایان سال جاری نیز جزو مصوبات این جلسه بوده است؛ با این حال دیدگاه‌های کارشناسی حاکی است تعیین ضرب‌الاجل 18 ماهه برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی آن‌هم زمانی که وزارت راه و شهرسازی همچنان درگیر مشکلات اتمام پروژه مسکن مهر است چندان منطقی نیست؛ چرا که در شرایط فعلی که از طرفی دولت با کمبود منابع برای اجرای پروژه‌های عمرانی مواجه است و از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی درگیر حل و فصل مشکلات مسکن مهر است و در واقع هنوز تعهد قبلی این وزارتخانه از بابت تحویل واحدهای مسکن مهر به اتمام نرسیده است تعیین ضرب‌الاجل 18 ماهه برای پروژه 400 هزار واحدی قابلیت تحقق این دستور وزیر را با اما و اگر مواجه می‌کند.

    این در حالی است که این وزارتخانه تجربه طولانی شدن طرح مسکن مهر برای مدت 12 سال را در حالی در کارنامه خود دارد که در زمان آغاز و اجرای این پروژه تعهد دیگری از این جنس نداشته است و به‌رغم وجود منابع مالی و خط اعتباری برای تامین مالی آن کماکان به پایان نرسیده است. حال در شرایط فعلی که هنوز تعهد اتمام مسکن مهر به پایان نرسیده است به نظر می‌رسد ظرف زمانی برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی باید به گونه‌ای تعیین شود که در واقعیت قابلیت تحقق داشته باشد. از دیگر مصوباتی که در این جلسه به تصویب رسید می‌توان به از بین بردن مغایرت‌های آماری مسکن مهر و ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه در این زمینه، تعیین مرجع برای اعلام گزارش‌ها و آمارهای مسکن مهر، اقدام برای فروش عرصه مسکن مهر و تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی یا با پیشرفت فیزیکی کمتر از 30 درصد اشاره کرد. همچنین در این جلسه مصوب شد، مسائل و مشکلاتی که تاکنون منجر به تاخیر در افتتاح واحدهای مسکن مهر شده منعکس و برای رفع آنها اقدام شود؛ از سوی دیگر برنامه زمان‌بندی برای اتمام پروژه مسکن مهر در هر کدام از استان‌های کشور ظرف مدت کمتر از یک هفته از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها تهیه و ارائه شود. رفع مشکلات مربوط به خدمات زیربنایی مسکن مهر و اتمام کلیه اقدامات باقی‌مانده از این طرح تا پایان سال جاری از دیگر مصوبات این جلسه بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار