مدیران خودروعصر اعتبار

کیانپور مطرح کرد:

مالیات بر خانه‌های خالی؛ ابزاری ضداحتکار و ضدگرانی مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش یا کاهش قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا است، یعنی به هر میزانی که مسکن مورد نیاز بازار تأمین شود، قیمت در مسیر تعادل حرکت خواهد کرد، بنابر این اگر سه میلیون خانه خالی به بازار تزریق می شد، التهابات دو سال اخیر کاهش می یافت.

مالیات بر خانه‌های خالی؛ ابزاری ضداحتکار و ضدگرانی مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت اعمال سیاست های مالیاتی بر خانه های خالی در کشور تأکید کرد و گفت: یکی از ابزارهای نظارتی و مدیریتی برای ساماندهی بازار مسکن، اخذ مالیات است، راه کاری که در چند سال اخیر به آن توجه چندانی نشده است.


    ضرورت اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی و قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی کارشناسان بر ضرورت اعمال و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی و قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن تأکید می کنند، قوانینی که تاکنون نادیده گرفته شده اند.

    وجود 3 میلیون خانه خالی از سکنه نیز در کل کشور

    بر اساس آمارها حدود 500 هزارواحد خانه خالی در تهران و حدود 2 و نیم میلیون تا 3 میلیون خانه خالی از سکنه نیز در کل کشور وجود دارد، از طرف دیگر کشور سالانه برای تأمین مسکن زوج های جوان به حدود 800 هزار تا یک میلیون مسکن نیز نیاز دارد
    وی گفت: بر اساس آمارها حدود 500 هزارواحد خانه خالی در تهران و حدود 2 و نیم میلیون تا 3 میلیون خانه خالی از سکنه نیز در کل کشور وجود دارد، از طرف دیگر کشور سالانه برای تأمین مسکن زوج های جوان به حدود 800 هزار تا یک میلیون مسکن نیز نیاز دارد.

    مالیات بر خانه‌های خالی از افزایش قیمت مسکن جلوگیری می کرد

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: این موضوع واضح و مبرهن است که اگر در دهه اخیر، دولت سیاست های مالیاتی را بر حوزه مسکن اعمال می کرد، ما در دو سال گذشته شاهد افزایش 120 درصدی نرخ مسکن در کشور نبودیم.

    افزایش یا کاهش قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا است

    وی تصریح کرد: افزایش یا کاهش قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا است، یعنی به هر میزانی که مسکن مورد نیاز بازار تأمین شود، قیمت در مسیر تعادل حرکت خواهد کرد، اما در صورت کاهش عرضه، قیمت ها افزایش می یابد، بنابر این اگر سه میلیون خانه خالی به بازار تزریق می شد،التهابات دو سال اخیر کاهش می یافت.

    عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر نسبت اجرای مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه های خالی اقدام کند تا حداقل بخشی از نیاز کنونی جامعه به مسکن جدید مرتفع گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار