مدیران خودروعصر اعتبار

قره خانی:

اراده دولت برای تولید و صادرات برق کم است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما تمام فاکتورهای لازم را برای تبدیل شدن به قطب تولید برق در منطقه را داریم ولی در این زمینه اراده دولت و وزارت نیرو کم است که باید با کشورها قرارداد بسته و از فاینانس خارجی برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

اراده دولت برای تولید و صادرات برق کم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، اسدالله قره خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص توان ایران برای تبدیل شدن به قطب تولید برق منطقه گفت: برای اینکه کشوری به قطب تولید تبدیل شود نیازمند چند عامل است. توان تکنولوژی، علمی و نیروی متخصص کشور، سازندگان تجهیزات، موقعیت جغرافیایی کشور در منطقه و خوراک نیروگاه ها از عوامل مهم در تبدیل کشوری به قطب تولید محصولی در منطقه هستند.

    وی ادامه داد: در بخش نیروی انسانی دانشگاه های ما طی دهه های اخیر دانشجویان مختلفی را تربیت کرده اند بنابراین در این بخش که نیروی متخصصی  سازنده تجهیزات باشد، به وفور  در کشور ظرفیت داریم. موقعیت جغرافیایی که یکی دیگر از پارامترهای این بحث است را اگر مدنظر قرار دهیم متوجه می شویم که ایران از جایگاه مناسبی در منطقه، قرار دارد و  بیشتر کشورهای همسایه نیز نیازمند برق هستند ولی به دلایل متعدد توان تولید برق را  ندارند بنابراین بازار فروش را نیز در منطقه داریم.

    وی تصریح کرد: در بحث خوراک نیروگاه ها، تعدادی از فازهای پارس جنوبی را تا پایان سال به مرحله بهره برداری خواهیم رساند، تقریبا 1000 میلیون متر مکعب در روز تولید گاز در کشور داریم با توجه به اینکه بالای 90 درصد از کشور تحت پوشش گاز هستند این حجم از تولید گاز را دیگر نمی توان در کشور استفاده کرد و از طرفی به دلایل متعدد نمی توانیم این مقدار زیاد را صادر کنیم پس باید گاز تولید شده را به برق تبدیل کنیم.

    تمام فاکتورهای لازم برای تبدیل شدن به قطب تولید برق منطقه را داریم

    ما تمام فاکتورهای لازم را برای تبدیل شدن به قطب تولید برق در منطقه را داریم ولی در این زمینه اراده دولت و  وزارت نیرو کم است که بایستی با کشورها قرارداد بسته و از فاینانس خارجی برای سرمایه گذاری استفاده کند.
    قره خانی افزود: ما تمام فاکتورهای لازم را برای تبدیل شدن به قطب تولید برق در منطقه  داریم ولی در این زمینه اراده دولت و  وزارت نیرو کم است که باید با کشورها قرارداد بسته و از فاینانس خارجی برای سرمایه گذاری استفاده کند تا بتوانیم با تاسیس نیروگاه، برق تولیدی را صادر کنیم که با این کار درآمد مطمئنی برای کشور ایجاد خواهد شد.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه کشور ما می تواند هاب منطقه شده و به تمام کشورها برق صادر کند حرف صحیحی است ولی از حرف تا عمل باید مکانیزم های مذکور را رعایت کنیم که در صورت تبدیل شدن به قطب تولید برق در منطقه می توانیم به سوی اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار