مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

استانداردترین آزمایش‌ها بر روی ریل ملی انجام شده‌ است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ محصول معیوبی از راه آهن تحویل داده نشده است،گفت: اولین پروژه ای که با ریل ملی ساخته می شود، راه آهن میانه-تبریز است.

استانداردترین آزمایش‌ها بر روی ریل ملی انجام شده‌ است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره انتشار برخی از اخبار مبنی بر معیوب بودن تعدادی از تولیدات ریل ملی اظهار داشت: تمام آزمایش‌هایی را که بر روی ریل‌های خارجی انجام می‌شود بر روی محموله‌های تحویل شده از سوی ذوب آهن هم انجام داده‌ایم و تست‌ها و آزمایش‌ها هیچ مشکلی و عیبی را نشان ندادند.

    وی با بیان اینکه تمام آزمایش‌ها را براساس استانداردهای موجود با وسواس بسیار زیادی انجام داده‌ایم،‌ ادامه داد: نتایج آزمایش‌هایی که ارسال شده مطلوب است  و البته کارشناسان متخصص، نحوه انجام آزمایش‌ها را رصد کنند. از آنجایی که حساسیت‌های بالایی برای انجام  این آزمایش‌ها وجود دارد دقیق‌ترین و استانداردترین آزمایش‌ها بر روی ریل ملی انجام شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حتی یک شاخه‌ای که آزمایش نشده باشد یا آزمایش آن جواب نداده باشد، تحویل نگرفته‌ایم. البته ممکن است که خطا در تولید هر محصولی وجود داشته باشد اما وزارت راه و شرکت ساخت حتی یک شاخه معویب هم تحویل نگرفته و اگر آزمایش شاخه‌ای جواب نداده باشد اصلاح می‌شود و هیچ محصول معیوبی به شرکت و دستگاهی تحویل نشده است.

    وی با بیان اینکه نباید کارشناسی بدون در اختیار داشتن سند و مدرکی، تولید و توانایی‌های کشور را زیر سوال ببرد، اظهار داشت: افرادی که مدعی هستند ذوب آهن در بخش محصول ریل ملی مشکلی داشته و محصولاتش معیوب بوده با اسناد و مدارک باید حرف بزنند.  

    خادمی درباره میزان محموله تحویل گرفته شده از ذوب آهن گفت:2700 تن ریل ملی تولید شده به شرکت ساخت تحویل شده که از این رقم 1200 تن به محل مورد مصرف حمل شده است. 1500 تن هم در محل کارخانه ذخیره شده که در حال انجام آزمایش‌های مورد نظر است. البته هم ذوب آهن و هم شرکت ساخت آزمایش‌های مورد نیاز را انجام داده است.

    معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه اولین محموله به محل ریل‌گذاری مسیر میانه به تبریز حمل شده است،‌ ادامه داد: اولین پروژه‌ای که با ریل ملی ساخته می‌شود،  راه آهن میانه-تبریز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی