مدیران خودروعصر اعتبار

گزارش ویژه از نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان:

چند میلیون نفر در صنعت ساختمان اشتغال دارند

عصر ساختمان- بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان با حضور مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و مسوولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد.

چند میلیون نفر در صنعت ساختمان اشتغال دارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از گسترش نیوز ، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در آئین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از با سابقه‌ترین نمایشگاه‌های استان اصفهان است و بیش از 130 شرکت از استان‌های مختلف به این نمایشگاه آمده‌اند تا توانمندی خود را به نمایش بگذارند و باید حضور برند‌ها و شرکت‌ها در این نمایشگاه بیش از این باشد.

    علی یارمحمدیان افزود: امروز در شرایط سخت اقتصادی کشورمان، صنعت نمایشگاهی خود را در اقتصاد کشور ثابت کرده و برگزاری رویداد‌های متعدد اقتصادی در کشور توسط شرکت نمایشگاهی نشان داد که نمایشگاه‌ها می‌توانند تاب آوری اقتصادی در برابر تحریم‌ها را افزایش دهند.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه‌ها با کیفیت و کمیت فوق العاده‌ای در سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم این نمایشگاه بتواند گره‌ای از مشکلات صنعت ساختمان را باز کند و در توسعه و پیشرفت این صنعت تاثیر‌گذار باشد.

    این نوید را به مردم اصفهان می‌دهیم که بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان در محل پروژه جدید نمایشگاه‌های دائمی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

    * وظیفه سازمان نظام مهندسی حضور در نمایشگاه‌های ساختمان است

    غلامحسین عسگری، رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: سازمان نظام مهندسی بر اساس وظیفه‌ای که در ماده 73 بند 35 قانون نظام مهندسی برای آن در نظر گرفته شده بود در برگزاری این نمایشگاه مشارکت کرده است.

    وی افزود: یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی مشارکت در نمایشگاه‌های مربوط به این حوزه است و باید توجه داشته باشیم که موتور محرکه هر نظام اقتصادی تولید است و لازمه پویایی تولید، توسعه ساخت‌وساز است. امیدواریم این نمایشگاه در سال آینده در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جدید اصفهان برگزار شود.

    *اشتغال 2 میلیون نفری در حوزه صنعت ساختمان

    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: صنعت ساختمان در کشور بیش از 2 میلیون نفر را به اشتغال گرفته است و بر 300 صنعت دیگر تاثیرگذار است.

    بهمن حسین‌زاده نیز در رابطه با برگزاری این رویداد اظهارکرد: صنعت ساختمان‌سازی موجب رونق سایر صنایع می‌شود و بر بیش از 300 صنعت دیگر تاثیرگذار است.

    وی با اشاره به حضور فعال شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در نمایشگاه‌های خارجی ادامه داد: صنعت ساختمان کشور بازار بزرگی در کشورهای همسایه و اوراسیا دارد.

    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزاری نمایشگاه‌ها را نخستین گام در موضوع صادرات دانست و اظهارکرد: یکی از برنامه‌های وزارت صمت ابلاغی به شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، توسعه صادرات به 15 کشور همسایه، هند و چین است.

    وی حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها در نمایشگاه‌های مختلف را از دیگر سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد.

    حسین‌زاده گفت: سالانه 600 نمایشگاه در 32 سامانه رسمی در کشور برگزار می‌شود که 40 مورد آن در استان اصفهان و 90 مورد تخصصی و بین‌المللی در سامانه تهران برگزار می‌شود.

    وی 10 مورد از این نمایشگاه‌ها را مربوط به صنعت ساختمان برشمرد و تصریح کرد: به زودی نمایشگاه فنی و مهندسی برای بازسازی سوریه برگزار خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور افزود: به دلیل تحریم‌ها حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخل ایران کم شده است اما شرکت‌های داخلی نسبت به گذشته از این‌گونه نمایشگاه‌ها استقبال بیشتری می‌کنند که نویدبخش رونق تولید و اشتغال است.

    وی به حضور سه طرح از استادان و دانشگاه‌هایی از جمله اصفهان و تبریز در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو 2020 دبی اشاره کرد.

    64 درصد درآمد شهرداری اصفهان از ساخت‌وساز است

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درآمدزایی شهرداری اصفهان به شدت تحت تاثیر ساخت‌وساز است و اگر در سال انبوه‌سازی ساختمان در شهر نداشته باشیم شهرداری اصفهان درآمدزایی نخواهد داشت و شهر از رونق می‌افتد.

    علیرضا نصراصفهانی افزود: سال 97 در 15 منطقه شهر اصفهان سه میلیون مترمربع پروانه ساخت صادر شد و این نشان‌دهنده این است که افراد زیادی در بخش صنعت ساختمان اشتغال دارند.

    وی با اشاره به اینکه به منظور رونق ساختمان‌سازی باید بسته‌های تشویقی ویژه سرمایه‌گذاران در نظر گرفت تصریح کرد: با ارتباط خوبی که میان شهرداری اصفهان و نظام مهندسی ساختمان ایجاد شده است باید صدور پروانه‌های ساخت را سرعت ببخشیم.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه رونق تولید باید در صنعت ساختمان ظهور و بروز یابد ادامه داد: صنعت ساختمان می‌تواند در عرصه کارآفرینی و اشتغال‌زایی خوب عمل کند.

    وی اظهارکرد: صنعت ساختمان باید به سمت انرژی‌های پاک پیش برود و یافته‌های نوین علمی را در ساختمان‌سازی به کار ببریم.

    نصراصفهانی با اشاره به لزوم افزایش اعتماد عمومی مردم به سازندگان ساختمان گفت: متولیان و فعالان صنعت ساختمان باید منزلت و جایگاه خود را در کشور تثبیت کنند و شورای شهر و شهرداری نیز همراهان خوبی برای فعالان صنعت ساختمان خواهند بود.

    برپایی نمایشگاه جامع ساختمان بعد از بهره‌برداری از نمایشگاه بزرگ اصفهان

    در خلال پرپایی این رویداد مدیر نمایشگاه‌های داخلی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: با بهره‌برداری از محل جدید نمایشگاه بزرگ اصفهان، پنج نمایشگاه مربوط به حوزه ساختمان با یکدیگر تجمیع می‌شود و نمایشگاه بین‌المللی جامع ساختمان برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه این نمایشگاه از نخستین دوره با همکاری نظام مهندسی ساختمان برگزار شد، افزود: نمایشگاه ساختمان از اواسط دهه 70 شکل گرفت و یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های کشور است و بعد از فاصله هفت‌ساله در اوایل دهه 80 به پنج نمایشگاه تفکیک شد.

    مدیر نمایشگاه‌های داخلی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان افزود: اوایل دهه 80 نیز در این نمایشگاه بر مباحث ایمنی، مقاومت صنعت ساختمان، کنترل انرژی، بهینه‌سازی مصرف سوخت و مصالحی که جهت کنترل انرژی به کار می‌رود، تأکید شد؛ در اوایل دهه 90 نیز رویکرد نمایشگاه به سمت ساختمان‌های هوشمند حرکت کرد.

    وی ادامه داد: طی دو سال اخیر نیز در نمایشگاه ساختمان بر موارد مربوط به قوانین و مقررات صنعت ساختمان، کنترل پروژه و اجرای آن در ساختمان تأکید شده و سعی در برپایی رویدادهای علمی و آموزشی در آن شده است.

    نایب زاده ابراز امیدواری کرد؛ با بهره‌برداری از محل جدید نمایشگاه بزرگ اصفهان، پنج نمایشگاه مربوط به حوزه ساختمان با یکدیگر تجمیع می‌شود و نمایشگاه بین‌المللی جامع ساختمان برگزار می‌شود و سپس بر بعد بین‌المللی آن توجه خواهیم کرد.

    همچنین مجری برگزارکننده بیست و دومین نمایشگاه ساختمان اصفهان در این نشست، با بیان اینکه نمایشگاه موتور محرک فعالیت‌های تجاری و اقتصادی است، اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه ساختمان 135 شرکت از 10 استان حضور خواهند یافت که 63 شرکت مربوط به اصفهان است.

    آموخته افزود: باوجود رکود حاکم بر صنعت ساختمان در این دوره شاهد رشد 15 درصدی مساحت نمایشگاه ساختمان نسبت به دوره قبل هستیم و این نشان از جذابیت اصفهان در سرمایه‌گذاری است

    این نمایشگاه تا 21 مهرماه جاری ساعت 16 تا 22 برپاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو