مدیران خودروعصر اعتبار

بازدید مقام اروپایی از سازمان ثبت اسناد و املاک

عصر ساختمان:پاسکال فیلیکس معاون روابط بین‌الملل اداره ثبت اختراعات اتحادیه اروپا ضمن بازدید از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید مقام اروپایی از سازمان ثبت اسناد و املاک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه ثبت مالکیت‌های معنوی به ویژه اختراعات گفت: حمایت همه‌جانبه ملی و بین‌المللی از مخترعان جزو راهبردهای اساسی کشور است.

    وی ساختار نظام ثبت مالکیت‌های ایران را متمرکز دانست و افزود: از نظر ساختار اداری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که اداره کل مالکیت صنعتی زیرمجموعه آن است معاون رئیس قوه‌قضائیه بوده و دارای جایگاه مهم و ممتاز است. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: در حوزه ثبت اختراعات سیاست‌گذاری این سازمان به سمت مکانیزه کردن و تسریع و تسهیل ارائه خدمات به مخترعان و آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوق مالکیت‌های فکری و توسعه این بخش در کشور است. تویسرکانی افزود: در برخی از دانشگاه‌های کشور گرایش حقوق مالکیت معنوی در سطح کارشناسی ارشد ایجاد شده و در کشور استادان خوب در زمینه مالکیت فکری وجود دارد، لذا فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند کمک بسیار خوبی در این حوزه باشند. وی با اشاره به گزارش WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) درخصوص رشد سریع ایران در عرصه ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مردم پس از ایجاد زیرساخت‌های مناسب و پیوستن به معاهده PCT شاهد افزایش متقاضیان و رشد چشمگیر در این حوزه بوده‌ایم.

    وی با اشاره به نیاز مخترعان کشور برای دسترسی به بانک‌های جست‌وجو و منابع مرجع در اروپا گفت: همکاری ایران و اتحادیه اروپا در این زمینه می‌تواند در رشد هرچه بهتر ثبت اختراعات در کشور ما کمک کند. وی با اشاره به هزینه نسبتا اندک ثبت اختراع در ایران اظهار کرد: به دلیل حمایت از نوآوری در کشور هزینه‌های مربوط به ثبت اختراعات افزایش پیدا نکرده و شاید کمتر کشوری در دنیا وجود داشته باشد که هزینه ثبت اختراع به این اندازه کم باشد.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارتقای سیستم و آموزش منابع انسانی را در راستای توسعه ثبت اختراعات در کشور بسیار مهم برشمرد و افزود: تمام اطلاعات مورد نیاز برای ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی به‌صورت رایگان از طریق پرتال سازمان قابل دسترسی است و کارگاه‌های آموزشی فراوانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها با همکاری سازمان ثبت و WIPO برگزار شده است. وی با اشاره به تغییرات موثر و چشمگیر در ارائه خدمات به متقاضیان در کشور از جمله سرعت انجام کارها، کاهش هزینه‌ها و تغییر روش‌ها از سنتی به مدرن و ارائه اطلاعات رایگان به متقاضیان، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را یک سازمان پیشرو توصیف کرد و یادآور شد: وضعیت ارائه خدمات در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها به اذعان مقامات WIPO مناسب‌تر است. وی خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند پل ارتباطی خوبی برای گسترش مالکیت صنعتی و حمایت از آن در خاورمیانه با همکاری WIPO و اتحادیه اروپا باشد. در این دیدار پاسکال فیلیکس معاون روابط بین‌الملل اداره ثبت اختراعات اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه بررسی اساسی، فنی و تکنیکی اختراع موجب می‌شود که مخترع از اختراع خود مطمئن شود و راحت‌تر آن را در عرصه اقتصادی تجاری‌سازی کند، اظهار کرد: ایران دارای نیروی انسانی غنی و با ظرفیت بالا است و تغییرات اساسی و خوبی در عرصه مالکیت‌های صنعتی در ایران انجام شده و ما هم آمادگی داریم برای ارتقا و بهبود آن تجربیات مدیریتی خود را در اختیار ایران قرار دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو