مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام‌ملی تا پایان امسال عملیاتی می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال هر ۴۰۰ هزار واحد این طرح وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

ساخت ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام‌ملی تا پایان امسال عملیاتی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از پیشرفت طرح اقدام مسکن خبر داد و گفت: مهمترین گام، انجام نیازسنجی در استان‌های مختلف بود تا بر اساس میزان تقاضایی که از آمارهای درست استخراج می شود، بتوانیم برنامه تولید مسکن را برای هر شهر در قالب سامانه مشخصی تعریف و تببین کنیم.

    وی با بیان اینکه مرحله نیازسنجی استان‌ها (سهمیه تولید مسکن برای هر استان) انجام شده است، گفت: عملیات اجرای بیش از 180 هزار واحد مسکونی شروع شده است که یا در مرحله آماده‌سازی زمین و یا در مرحله احداث ساختمان قرار دارد.

    اسلامی ادامه داد: با توجه به تمهیدات و رایزنی‌های انجام شده با دستگاه‌های محتلف که ظرفیت حضور در طرح اقدام ملی مسکن را دارند تا پایان سال هر 400 هزار واحد عملیاتی می‌شود.

    وی پیش‌بینی کرد: تا پایان سال 99 پروژه‌های مسکن طرح اقدام ملی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    اسلامی درباره وضعیت بازار اجاره و مستاجران گفت: مالکین و صاحبان واحدهای مسکونی،مراعات مستاجران را بکنند.

    وی خبر داد که برنامه دولت برای تخفیف مالیاتی به موجران در دولت تصویب شده است و اکنون در مجلس شورای اسلامی مراحل تصویب نهایی خود را می گذراند.

    مردم بلیت هواپیما را بدون واسطه از ایرلاین‌ها خرید کنند

    اسلامی در خصوص وضعیت فروش بلیت‌های اربعین در بخش هوایی زمینی و ریلی گفت: از مردم خواهش می‌کنیم بلیت را از مراکزی که به ایرلاین‌ها وابسته نیست تهیه نکنند، قیمت بلیت مصوب اربعین در مسیرهای مختلف 2.2 و 2.8 میلیون تومان است و با فروش بیشتر از این نرخ‌ها تعزیرات برخورد می‌کند.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: عرضه بلیت فراوان است و در بعضی شهرها هنوز صندلی خالی وجود داشتهو بلیت فروش نرفته است ضمن اینکه به اندازه کافی پرواز وجود دارد. مردم سعی کنند بلیت هواپیما را بدون واسطه از خود ایرلاین خرید کنند.

    وی در خصوص بلیت اتوبوس و اینکه گفته می‌شود از مبدا تهران ظرفیتی برای شهرهای مرزی نیست؟ گفت: به اندازه کافی اتوبوس و قطار وجود دارد ممکن است برای یک روز مشخص کسی دیر اقدام کرده باشد و زمان ببرد تا بلیت را تهیه کند اما اتوبوس کافی وجود دارد.

    به گفته وزیر راه در بخش ریلی نیز روزانه 55 قطار به سمت مرزها در حرکت است .

    اسلامی گفت: حدود 457 هزار صندلی سفر برای قطار پیش‌بینی شده و ما امیدواریم کسی با مشکل مواجه نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو