مدیران خودروعصر اعتبار

خسته بند:

راهبرد اصلی در حوزه اجاره مسکن باید تولید مسکن استیجاری باشد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ورود دولت به بازار مسکن نتیجه بخش نخواهد بود، زیرا راهبرد اصلی دولت باید حمایت از بخش خصوصی برای فعالیت و مدیریت بازار مسکن باشد.

راهبرد اصلی در حوزه اجاره مسکن باید تولید مسکن استیجاری باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد موسسات اجاره داری، گفت: دولت با تأسیس چنین موسساتی به دنبال واسطه گری میان مالک و مستأجر است، به این صورت که با تشکیل این موسسه، مالک، ملک خود را برای اجاره به این مرکز معرفی کرده و پس از آن این موسسه، بر اساس اعلام نیاز مستأجران، گزینه ها را به آن ها معرفی خواهد کرد.

    ورود دولت به بازار مسکن نتیجه بخش نخواهد بود

    نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من ورود دولت به بازار مسکن نتیجه بخش نخواهد بود، زیرا راهبرد اصلی دولت باید حمایت از بخش خصوصی برای فعالیت و مدیریت بازار مسکن باشد.

    راهبرد اصلی در حوزه اجاره مسکن، باید تولید مسکن استیجاری باشد

    در شرایط کنونی راهبرد اصلی در حوزه اجاره مسکن، باید تولید مسکن استیجاری باشد، حال دولت می تواند خود با حمایت مالی و تسهیلاتی از بخش خصوصی این مساکن را تأمین کرده و یا اینکه با همکاری مشترک با شهرداری ها این اقدام صورت گیرد
    وی تصریح کرد: در شرایط کنونی راهبرد اصلی در حوزه اجاره مسکن، باید تولید مسکن استیجاری باشد، حال دولت می تواند خود با حمایت مالی و تسهیلاتی از بخش خصوصی این مساکن را تأمین کرده و یا اینکه با همکاری مشترک با شهرداری ها این اقدام صورت گیرد.

    دولت بدون تولید مسکن و تعادل بخشی به بازار عرضه و تقاضا قادر به مدیریت این حوزه نیست

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: دولت نمی تواند بدون تولید مسکن و تعادل بخشی به بازار عرضه و تقاضا، این حوزه را مدیریت کند، از این رو شاید تأسیس موسسه اجاره داری در گام نخست نتایجی در بر داشته باشد، اما پس از مدتی بازار بار دیگر دچار تلاطم خواهد شد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: استراتژی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن استیجاری، باید تولید مسکن با متراژ بین 50 تا 70 متر باشد، در این صورت می توان مساکن بیشتری را برای عرضه به بازار تولید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار