مدیران خودروعصر اعتبار

کفپوش بتنی برای دکوراسیون داخلی شیک و مدرن

عصر ساختمان- زمانی بتن تنها برای پارکینگ ها یا زیرسازی کفپوش های رایج دیگر به کار می رفت اما در دنیای معماری و معماری داخلی معاصر، بتن به ارزش متفاوتی دست پیدا کرده که نه تنها زیبا و جذاب به نظر می رسد، بلکه از طریق ظرفیت گرمایی بالایی که دارد، در گرم نگه داشتن و حفظ انرژی محیط نیز بسیار تأثیر گذار است. علاوه بر این، بتن مقاوم بوده، نیازمند مراقبت کم است و در انواع بافت ها، پرداخت ها و رنگ ها تولید می شود.

کفپوش بتنی برای دکوراسیون داخلی شیک و مدرن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از چیدانه، امروز می خواهیم حقایقی درباره کفپوش بتنی را با شما در میان بگذاریم.

    کفپوش بتنی چیست؟

    بتن یک ماده مرکب طبیعی است که از یک مخلوط متراکم (سنگ های رودخانه ای و صخره ای و تراشه های گرانیت) در ترکیب با یک چسباننده سیمانی (مانند سنگ آهک و سولفات کلسیم) و آب تشکیل شده است. این متریال پایه ای ترین مصالح کف است و عموما زیرسازی کف یا پایه ساختمانی که ممکن است با چوب یا سرامیک پوشیده شده باشد را تشکیل می دهد یا مانند آنچه امروزه رواج پیدا کرده، نمایان باقی گذاشته می شود.

    کف بتنی می تواند به عنوان ساختاری جدید به ساختمان افزوده شود یا در فرآیند بازسازی، کف موجود برای رسیدن به لایه بتنی زیرینش برداشته شود. در این حالت تنها لازم است با اندکی ترمیم، این لایه به سطحی صاف و دکوراتیو که مناسب کفپوش است تبدیل شود.

     

    قبل از انتخاب کفپوش بتنی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

    برای یک ساخت جدید، بتن در مراحل اولیه ساخت و ساز ریخته می شود، بنابراین درباره مخلوط متراکم، رنگ، پرداخت ها و گرمایش از کف نیز باید در همین مرحله تصمیم گرفته شود.
    وقتی می خواهید کف موجود را برای آشکار شدن لایه بتنی زیرش بردارید، باید به این کته توجه کنید که آن بتن ریزی قرار نبوده نمایان شود، بنابراین حتی بعد از اعمال ترمیم های لازم ممکن است این سطح یکنواخت و یکدست نباشد.


    میزان پرداخت بر زیبایی کلی و هزینه لازم تأثیر می گذارد. یک پرداخت سبک یا ظاهری مات ارزان تر است و ظاهری طبیعی تر ایجاد می کند و بسیاری از سنگ های درون مصالح را نشان نمی دهد. در عوض، یک پرداخت سنگین گران تر بوده و خرده سنگ ها را نشان داده و ظاهر رنگی تری ایجاد می کند.


    مزایای کفپوش بتنی

    کف بتنی می تواند گزینه ای بسیار مقرون به صرفه باشد، گرچه پرداخت ها، ترمیم ها و نصب هزینه نهایی را تحت تأثیر قرار می دهد.
    تنوع بی شماری از رنگ و بافت برای این کفپوش ها وجود دارد. رنگ می تواند قبل از بتن ریزی مستقیما در بتن مخلوط شود یا کف های وجود رنگ آمیزی و نقاشی شوند.


    بتن به شدت سخت و مقاوم است. خراش انداختن بر سطح بتنی کار بسیار مشکلی است. ضمنا بتن در برابر آتش و سیل مقاوم است و اگر پرداخت شده و مراقبت شود، بیشتر از عمر شما دوام می آورد.
    کف های بتنی هنگامی که در معرض آفتاب قرار می گیرند، می توانند به عنوان ظرف گرمایی عمل کنند و در ذخیره انرژی و هزینه شما تأثیر بسیار زیادی بگذارند. بتن گرما را جذب و حفظ می کند و به تدریج آن را در طول روز و شب منتشر می کند.


    معایب کفپوش بتنی

    کف های بتنی بدون حضور آفتاب می توانند ظاهر و حس سردی ایجاد کنند، اما یک قالیچه می تواند آن ها را گرم کند.
    اجسام و اشیا اگر به شدت به سطح بتنی برخورد کنند می توانن آسیب ببینند، بنابراین این نوع کفپوش برای فضاهای کودکان و سالخوردگان توصیه نمی شود.
    بتن اگر به درستی در سطوح بالا و پایینی بتونه کاری نشود، مستعد جذب رطوبت است که می تواند منجر به رشد کپک یا قارچ شود.


    کفپوش های بتنی چون هیچ قابلیت ارتجاعی ندارند، می توانند برای مفاصل – به خصوص کمر و پا - ناراحت کننده باشند. پادری های لاستیکی یا لایه های چوب پنبه ای در نواحی ای مانند آشپزخانه که زمان زیادی را ایستاده می گذرانید، مناسب هستند.
    در تولید کفپوش بتنی انرژی زیادی مصرف می شود. گرچه این مورد با توانایی بتن در حفظ انرژی به عنوان ظرف گرمایی در آینده جبران می شود.


    نگهداری از کفپوش بتنی

    مراقبت از کف بتنی آسان است – فقط کافی است جارو بزنید و با آب صابونی یا یک شوینده طبیعی تی بکشید.
    در نواحی پر تردد این نوع کف ها را مرتبا بتونه کاری یا موم کاری کنید تا لایه محافظ روی سطح آن حفظ شود.
    برای حفظ براقیت دلخواه تان، کف ها را هر از مدتی دوباره پرداخت کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو