مدیران خودروعصر اعتبار

ایجاد شبکه همکاری‌های منطقه مدیریت سیل با محوریت ایران

عصر ساختمان- نشست همکاری‌های منطقه‌ای و جنوب -جنوب در زمینه مدیریت ریسک سیل با حضور یکصد محقق با هدف شبکه‌سازی مدیریت سیل با محوریت ایران آغاز به کار کرد.

ایجاد شبکه همکاری‌های منطقه مدیریت سیل با محوریت ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، نشست همکاری‌های منطقه‌ای و جنوب -جنوب در زمینه مدیریت ریسک سیل در جمهوری اسلامی ایران با حضور یکصد نفر از متخصصین حوزه‌های گوناگون مرتبط با پیشگیری، پاسخگویی و بازسازی سیل و حوادث آب و هوایی صبح امروز (چهارشنبه) در تالار محمود روح الامینی باغ موزه نگارستان تهران آغاز به کار کرد.

    در این نشست اشتراک دانش و ظرفیت‌سازی بیش از یکصد نفر از متخصصین حوزه‌های گوناگون از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اجرایی ایران و کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه شرکت کرده‌اند.

    هدف این نشست تبادل تجارب کشورهای منطقه و آخرین دستاوردهای علمی و فنی روز دنیا برای ارتقای تاب‌آوری و تقویت کاهش خطر سیل و نیز ایجاد شبکه همکاری‌های منطقه‌ای برای مدیریت سیل با محوریت ایران است.

    برگزاری این نشست بخشی از برنامه هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها است که بر اساس دستور رییس جمهور و پیرو سیل‌های گسترده اوایل امسال تشکیل شده است.

    نشست مدیریت ریسک سیل با همکاری هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها، دانشگاه تهران و مرکز سازمان ملل برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) وابسته به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه برگزار شده است.

    «اپدیم» یک مرکز وابسته به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) است که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و به طور ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور با گذشت بیشتر از یک دهه پیگیری مداوم، رایزنی و مذاکره با طرف‌های مرتبط داخلی و خارجی در تهران افتتاح شده است.

    این مرکز با هدف خدمت‌رسانی در زمینه اطلاعات بلایا به‌ویژه زلزله برای کشورهای عضو اسکاپ راه‌اندازی شده است و تلاش دارد با مدیریت دانش، ظریف‌سازی، انتقال دانش فنی و تجارب موفق سایر کشورها در قالب همکاری‌های جنوب - جنوب در راستای افزایش تاب‌آوری در زمینه بلایا و کاهش خطرات انجام وظیفه کند.

    در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شد که در این میان، استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار