مدیران خودروعصر اعتبار

واحدهای مسکن روستایی معیشت محور مورد حمایت قرار می‌گیرد

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس توافق این بنیاد با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت واحدهای مسکن روستایی معیشت محور مورد حمایت بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

واحدهای مسکن روستایی معیشت محور مورد حمایت قرار می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علیرضا تابش روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح‌های هادی روستایی در خراسان جنوبی که همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به این استان انجام شد افزود: براساس این تفاهم‌نامه‌ها قرار است در کنار تسهیلات احداث و بازسازی واحدهای مسکن روستایی بنیاد مسکن، وزارتخانه‌های یادشده با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی زمینه رونق اقتصادی و تامین معیشت روستاییان در بخش‌های مختلف را فراهم کنند.

    وی همچنین از تامین اعتبار 80 هزار میلیارد ریال تسهیلات احداث و بازسازی 200 هزار مسکن روستایی سراسر کشور در سال جاری خبر داد و گفت: به هر واحد 400 میلیون ریال تسهیلات به صورت آسان و بدون وثیقه‌های سنگین پرداخت می‌شود.

    وی گفت: در این راستا تاکنون 50 هزار واحد مسکن روستایی قرارداد منعقد شده و بقیه در دست اقدام است که بنیاد مسکن در کنار احداث و نوسازی مسکن با متراژ 50 تا 80 متر مربع در تهیه نقشه ساخت هم با روستاییان همکاری می‌کند.

    رئیس بنیاد مسکن اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌هایی نیز بین این بنیاد و سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تامین مسکن مددجویان زیرپوشش آنها منعقد شده و کمیته امداد برای 20 هزار واحد تاکنون قرارداد منعقد کرده است.

    10 طرح هادی روستایی با اعتبار بیش از 18 میلیارد و 440 میلیون ریال روز دوشنبه همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری و با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای دهشیب سربیشه، آبگرم و آواز درمیان، دستگردان، کریم‌آباد و غنی‌آباد شهرستان طبس، روستای کریم‌آباد خوسف و روستای رُشک و اسفهشاد قاینات به بهره برداری رسید.

    برای اجرای این طرح‌ها چهار هزار و 294 مترمربع سنگ فرش و جداسازی معابر، 2 هزار و 246 متر طول جدول‌گذاری به منظور هدایت آب‌های سطحی، 123 مترمکعب دیوار سنگی، 59 هزار و 371 مترمربع زیرسازی معابر و 55 هزار و 77 مترمربع آسفالت معابر انجام شد.

    همزمان با افتتاح این طرح ها از مطالعات 42 طرح هادی روستایی که اعتبار تهیه آنها 12 میلیارد و 700 میلیون ریال است، رونمایی شد.

    همچنین 33 هزار و چهارصد و بیستمین واحد مسکونی خراسان جنوبی که از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی احداث شد، به نمایندگی از سایر واحدها در روستای بهلگرد شهرستان بیرجند به بهره برداری رسید.

    آسمانی مقدم گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی 6 هزار و 80 میلیارد ریال هزینه شده که سه هزار و 40 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات و بقیه سهم آورده متقاضیان است.

    تاکنون 42 هزار و 973 متقاضی مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان در بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرده‌اند که چهار هزار و 910 میلیارد ریال تسهیلات ویژه روستایی به آنها پرداخت خواهد شد و به همین میزان آورده متقاضیان تشکیل می دهد.

    معاون اول رئیس جمهوری به همراه شماری از وزرا و مسئولان کشوری امروز (دوشنبه) برای شرکت در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر و افتتاح چند طرح عمرانی وارد خراسان جنوبی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار