مدیران خودروعصر اعتبار

سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر خط ریلی در دست اجرا است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر طرح حمل و نقل ریلی در سطح کشور در دست اجراست که با تکمیل آنها، بیشتر استان‌های کشور به خط ریلی متصل می شوند.

سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر خط ریلی در دست اجرا است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح راه آهن بیرجند - یونسی که همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان جنوبی برگزار شد افزود: با اتصال استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و همدان، تاکنون 22 استان کشور به شبکه ریلی متصل شده و 720 کیلومتر خط راه آهن در 2 سال گذشته اجرا و بهره برداری شده است.

    وی گفت: طرح اتصال خط ریلی مشهد به زاهدان و چابهار به عنوان زیرساخت مهم توسعه کشور در سطح ملی و بین المللی به طول یک هزار و 500 کیلومتر اجرا می‌شود و اجرای این طرح ضرورت مهم تکمیل کریدور ملی و بین المللی حمل و نقل کشور به شمار می‌رود که مقام معظم رهبری بر تسریع اجرای آن تاکید دارند.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: تکمیل طرح‌های ریلی اثر زیادی بر توسعه حمل و نقل کشور در سطح ملی و بین المللی دارد و اجرای طرح یادشده موجب کاهش قابل توجه هزینه بار و جابه جایی کالا در کشور می‌شود.

    وی گفت: با اتصال خط راه آهن مشهد به چابهار که بخش مهمی از آن در خراسان جنوبی اجرا می‌شود تا کشورهای پاکستان و افغانستان از طریق سرخس به ترکمنستان و آسیای میانه متصل می‌شوند و نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور دارد.

    خادمی با اشاره به پیش بینی جابه جایی 20 میلیون تن کالاهای معدنی طی 15 سال آینده در کشور گفت: طرح اتصال خط ریلی مشهد به چابهار بستر این مهم را هموار می‌کند.

    جانشین فرمانده اقتصاد مقاومتی و وزیر معین خراسان جنوبی هم گفت: اتصال خط راه آهن  مشهد - زاهدان - چابهار ضرورت توسعه حمل و نقل کشور در سطح ملی و بین المللی است و این طرح مهم از ضرورت‌های توسعه شرق کشور است.

    مسعود سلطانی‌فر افزود: باید با ایجاد زیرساخت لازم شاهد تکمیل و بهره برداری طرح اتصال خط راه آهن  مشهد-  زاهدان - چابهار باشیم که بخشی از آن از خراسان جنوبی می‌گذرد.

    وی بیان کرد: طرح  یادشده از مهم ترین محورهای ارتباطی اروپا به آسیا و زیربنای توسعه حمل و نقل بار و کالاست.

    عملیات اجرایی راه آهن بیرجند به یونسی به عنوان یکی از مراحل طرح اتصال مشهد به زاهدان و چابهار در شرق کشور به طول 32 کیلومتر و با صرف اعتبار 900 میلیارد ریال آغاز شد.

    قطعه نخست خط ریلی مشهد به زاهدان از یونسی بجستان به گناباد استان خراسان رضوی با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد و صرف اعتبار 480 میلیارد ریال در دست اجرا است.

    اتصال بیرجند (مرکز خراسان جنوبی) به شبکه ریلی سالها مورد انتظار مردم این استان مرزی بود و با پیگیری مدیریت استان و حمایت دولت در سال جاری به سرانجام رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو