مدیران خودروعصر اعتبار

پروانه‌های احداث صادرشده در کلانشهر‌های ایران

عصر ساختمان- تخریب و نوسازی ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی در همه‌جای جهان اجرا می‌شود؛ تخریب خانه‌هایی که غیرقانونی ساخته شده‌اند، تخریب خانه‌های رها‌شده، تخریب ساختمان‌هایی که عمر مفیدشان به پایان رسیده‌است.

پروانه‌های احداث صادرشده در کلانشهر‌های ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روزنامه همشهری، اما در تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور تخریب‌ها و باز‌سازی‌های پرهزینه (پرهزینه از نظر اقتصادی و آلودگی محیط‌زیست) به این موارد محدود نمی‌شود. بارها و بارها در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر موارد تخریب و بازسازی یک ساختمان که شاید 20سال از عمر آن نگذشته ‌است را شاهد بوده‌ایم. اجازه تخریب پی‌درپی و بی‌دلیل ساختمان‌هایی که هنوز عمر مفید آنها به پایان نرسیده ‌است، علاوه بر آلودگی‌های شدید صوتی و بصری، فضای خودبه‌خود آلوده شهرهای بزرگ را از نظر محیطی آلوده‌تر می‌سازد. تعیین عمر مفید بالا و کاربردی برای ساختمان‌ها و متناسب با آن، افزایش کیفیت ساخت به‌واسطه بهره بردن از فناوری‌های روز و مصالح مرغوب، می‌تواند چهره شهرهای بزرگ را از چنین آلودگی‌هایی پاک کند.
    در ایران، براساس آمار گرد‌آوری‌شده توسط مرکز آمار ایران، در سال 1396تعداد 131910 پروانه ساختمان، شامل پروانه احداث (تخریب و بازسازی ساختمان) و پروانه افزایش بنا صادر شده‌ است که از این میان 122081 پروانه مربوط به احداث ساختمان و 9829 پروانه مربوط به افزایش بنا بوده است و میزان صدور این پروانه‌ها نسبت به سال پیش از آن، افزایشی 3/1درصدی داشته‌است. همچنین استان تهـران بـا تعداد 15350پروانه بیشترین و استان ایلام با تعداد 1233پروانه کمترین میزان صدور پروانه‌های احداث را داشته‌اند و بیشترین پروانه‌های ساختمانی، برای احداث ساختمان‌های مسکونی صادر شده‌اند. از کـل پروانـه‌های صـادرشـده برای احداث ساختمان از سـوی شـهرداری‌هـای کشـور، 103328 پروانـه مربـوط بـه احـداث سـاختمان‌هـای مسـکونی، 8974پروانه مربوط به احداث ساختمان‌های مسکونی و کارگاهی، 7834پروانه مربوط به احـداث سـاختمان‌هـای بازرگانی و 1945پروانه مربوط به احداث ساختمان‌هایی با سایر کاربری‌ها بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار