مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس مطرح کرد

ظرفیت بالای اشتغال مسکن در پسابرجام

عصر ساختمان- یک کارشناس مسکن با بیان اینکه در شرایط پسابرجام ظرفیت برای توسعه مسکن و سایر زیرساختهای کشور فراهم شده است، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به زیربخش بودن بخش مسکن نسبت به بخش‌های اقتصادی دیگر می‌توان مسکن را عامل رونق اشتغال در سایر بخشهایی دانست که ارتباط پیشین و پسین با آن دارند.

ظرفیت بالای اشتغال مسکن در پسابرجام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محمدمهدی مافی اظهار کرد: انتظار می رود امضای برجام بتواند مقداری هرچند ناچیز تحرکی در بخش املاک اداری و تجاری ایجاد کند. این تحرک نیاز نیست قابل توجهی باشد؛ چرا که اندک رونق در این بخش می تواند بخش مسکن را به حرکت بیندازد. یکی از رموز اقتصاد این است که تحرک در هر بخشی می تواند به سایر بخشها نیز گسترش پیدا کند.

    وی افزود: دولت باید با یک برنامه بالادستی با این موضوع برخورد کند. باید زون‌های مختلفی مثل آموزشی، صنعتی، تجاری و حتی گردشگری ایجاد شود که ورود سرمایه‌ها این زون‌ها را رشد بدهد.

    این کارشناس مسکن با بیان اینکه در حال حاضر مرزهای جنوبی کشور بلااستفاده رها شده است، گفت: در کشورهای توسعه یافته فقط به چند شهر پیشرفته اکتفا نمی‌کنند بلکه از تمام پهنه استفاده می‌کنند؛ در حالی که در کشور ما تمرکز بر روی شهرهای بزرگ است و من بیم آن را دارم که بعد از برجام شاهد ورود سرمایه‌ها به قطب‌های تمرکز جمعیت باشیم که با البته یک برنامه‌ریزی نه چندان پیچیده می‌توان آن را مدیریت کرد.

    مافی، سواحل جنوبی را مستعد توسعه دانست و افزود: مناطق مرزی از قابلیت گسترش برخوردار است ولی متاسفانه از توسعه به دور هستند که این مساله می تواند چالشهایی برای امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور ایجاد کند. لذا باید به توسعه پایدار در مرزهای جنوبی توجه شود.

    به گفته وی در کشور ما پتانسیل‌های توسعه‌ای وجود دارد که از آن استفاده نشده است. جمعیت تحصیل‌کرده، منابع زیرزمینی، گستره، شرایط ژئوپلتیکی امتیازات کشور محسوب می شوند که هم اکنون پتانسیلی جمع شده محسوب می شود.

    مافی با بیان اینکه در شرایط پسابرجام ظرفیت برای توسعه مسکن و سایر زیرساختهای کشور فراهم شده است، گفت: به نظر می‌آید که با توجه به زیربخش بودن بخش مسکن نسبت به بخش‌های اقتصادی دیگر می‌توان مسکن را عامل رونق اشتغال در سایر بخشهایی دانست که ارتباط پیشین و پسین با آن دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو