مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

واگذاری اراضی پردیس به معاونت علمی و فناوری جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان

عصر ساختمان- اسلامی گفت: با واگذاری اراضی پردیس به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شاهد توسعه شرکت‌های دانش بنیان خواهیم بود.

واگذاری اراضی پردیس به معاونت علمی و فناوری جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصولی و پایدار وزارت راه و شهرسازی توجه به ظرفیت‌های داخلی است، گفت: تحریم‌های ظالمانه چالش و برگ‌های جدیدی را برای ایران رقم زده و با لحن تهدید آ‌میز این تحریم‌ها را بر اقتصاد ایران وضع می‌کند، اما دولت و وزارت راه و شهرسازی با سیاست‌های اصولی، پایدار و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید داخل تمامی این تحریم‌ها را بی اثر می‌کند.

    او ادامه داد: امروز با امضای تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 2 نمونه از اجرای این سیاست‌ها را معرفی می‌کنیم و این سیاست‌ها مسائل پر محتوایی است که به لحاظ تصمیم گیری می‌تواند اثر موثر فرهنگی و بنیادی را بر تمام حوزه‌های هواشناسی و جاده‌ای بگذارد.

    اسلامی بیان کرد: در نگاه سازمانی، کشور می‌تواند از ظرفیت‌های دانش بنیان استفاده کند و این تفاهم نامه‌ها را در 2 بخش هواشناسی و حمل و نقل جاده‌ای امضا کرده‌ایم.

    وزیر راه و شهرسازی به بخش هواشناسی اشاره کرد و گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی و نگاه به ظرفیت‌های دانش بنیان و جلوگیری از خروج ارز از مهمترین برنامه‌هایی است که در این تفاهم نامه به امضا رسیده است.

    او با اشاره به اینکه در گذشته سازمان هواشناسی تمامی تجهیزات و رادار‌های خود را از خارج از کشور تهیه می‌کرد، گفت: در این دوره توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های داخل و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای نوسازی و ایجاد تحول اساسی در پیش بینی هوا ایجاد می‌کنیم.

    اسلامی اظهار کرد: در بخش هوانوردی از جمله پیش بینی وضعیت هوا و استفاد کاربردی در بخش کشاورزی و جلوگیری از وقوع سیل از دیگر مواردی است که در این حوزه می‌توانیم به مرحله اجرایی برسانیم.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هوشمندسازی حوزه حمل و نقل با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان از دیگر موارد امضای تفاهم نامه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری است، گفت: حمل و نقل سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارد و هر چقدر نظام حمل و نقل را کیفی سازی و بهینه سازی کنیم شاهد افزایش راندمان داخلی در این حوز خواهیم بود.

    او با بیان اینکه برنامه ریزی برای کاهش هزینه‌ها، اما بازدهی حداکثری از دیگر مواردی است که با امضای تفاهم نامه در این زمینه به ثمر می‌رسد، گفت: افزایش بهره وری توسعه نوسازی و استفاده از نظام‌های حمل و نقلی جدید با کمک شرکت‌های دانش بنیان از دیگر موارد در این حوزه به شمار می‌رود.

    اسلامی با اشاره به اینکه نگاه به شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به بخش شهرسازی و استفاده فناوری‌های نوین در حوزه مسکن و ساختمان از دیگر موارد امضای تفاهم نامه در این بخش به شمار می‌رود، افزود: به منظور کیفی سازی بخش‌های سکونت گاهی و همچنین ایجاد کارگروه شرکت‌های دانش بنیان و شناسایی سرفصل‌ها این تفاهم نامه منعقد شده است.

    او اظهار کرد: استفاده بیشتر از اراضی پردیس برای گسترش پارک فناوری‌های پردیس و واگذاری آن‌ها به شرکت‌های دانش بنیان از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه به شمار می‌رود. پردیس در جوار پایتخت به عنوان میعادگاه شرکت‌های دانش بنیان به شمار می‌رود و می‌توانیم با استفاده از این شرکت‌ها فناوری‌های نوینی را خلق کرده و استفاده بیشتری از آن‌ها ببریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار