مدیران خودروعصر اعتبار

شمارش معکوس صنعت ساختمان در مشهد

عصر ساختمان- رکود صنعت ساخت و ساز نیازمند حمایت است و برهمین اساس نیز شورای شهر مشهد بخشی از طرح ارائه تسهیلات به صنعت ساختمان را به منظور کمک به خروج از رکود مورد تصویب قرار داد.

شمارش معکوس صنعت ساختمان در مشهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، با توجه به اهمیت بخشی مسکن و وضعیت ساختمان که به عنوان یکی از اصلی ترین کالاهای ضروری و اساسی  هر خانواده ایرانی  به شمار می آید؛ همواره در کشور ما به صنعت ساختمان به عنوان یکی از مهمترین و در عین حال  مطمئن ترین صنایع  اقتصادی برای سرمایه گذاری نگاه می شود و از سوی دیگر پیش بینی وضعیت بازار مسکن در سال جاری با توجه به  وضع کنونی آن و وضعیت عرضه و تقاضا و معاملات،  تعریف چندانی نداشته است.

    در شرایط کنونی به گفته برخی از کارشناسان؛ بازار مسکن در رکود به سر می برد و رونق خود را از دست  داده است.

    در شرایط کنونی و با توجه به شرایط به وجود آمده در خصوص صنعت ساختمان در کل کشور و کلانشهری همانند شهر مشهد که طی یک سال گذشته به رکود رسیده است، تصمیماتی در یکصد بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر اسلامی پایتخت معنوی ایران گرفته شد که در این تصمیم گیری بخشی از طرح ارائه تسهیلات به صنعت ساختمان به منظورکمک به خروج از رکود مورد تصویب قرار گرفت.

    بسته خروج از رکود برای مشهد آماده کرده ایم

    عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: با آماده سازی بسته خروج از رکود در صنعت ساختمان با همکاری کمیسیون های عمران، اقتصادی و برنامه ریزی شورای شهر؛ امید است به نتیجه نهایی در این کلانشهر برسیم.

    شورای اسلامی شهر از 20 پیشنهاد مطرح شده و بسته های حمایتی از صنعت ساختمان؛ تنها 12 مورد آن را به تایید رساند

    محمد کمال سرویها به نشست های مشترکی که  با انبوه سازان شهر در این خصوص  انجام شد، اشاره کرد و بیان کرد: شورای اسلامی شهر از 20 پیشنهاد مطرح شده و بسته های حمایتی از صنعت ساختمان؛ تنها 12 مورد آن را به تایید رساند.

    وی تاکید کرد: با تصویب این بسته های پیشنهادی و در نظر گرفتن تخفیفات، تقسیط و ایجاد مشوق های لازم، توجیه اقتصادی برای فعالیت در زمینه سرمایه گذاری در این عرصه به وجود خواهد آمد.

    سرویها همچنین ارائه تسهیلات به صنعت ساختمان را به منظور کمک به خروج از رکود اقتصادی دانست و تاکید کرد: شکوفایی مجدد صنعت ساختمان ثمره اقتصادی برای پایتخت معنوی خواهد داشت.

    وی ادامه داد: این در حالی است که  مصوبات باید در چهار چوب قانونی و با توجه به مد نظر قرار گرفتن  فرمانداری و استانداری؛ به مرحله اجرا در آید.

    وی با اشاره به این که طی یک سال گذشته بحث رکود ساختمانی در این شهر مشهود بود گفت:  برای حل این مشکل باید شهرداری و شورای شهر فکری به حال این موضوع می کرد.

    سرویها ابراز امیدواری کرد که ایجاد پویایی در صنعت ساخت و ساز باعث  رونق اقتصادی در شهر مشهد شود.

    طرح ارایه تسهیلات ساختمان به رونق صنعت ساخت و ساز کمک می کند

    نماینده سازندگان مناطق مختلف مشهد نیز در این زمینه هدف از اجرایی شدن بخشی از طرح ارائه تسهیلات به  صنعت ساختمان را  در کمک به خروج از رکود این صنعت اعلام کرد و اظهار کرد: تصویب این طرح در اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده و کارگران ساختمانی  و فعالیت مجدد  کارگاههای  ساختمانی با توجه به شرایط موجود  ساخت و  ساز موثر خواهد بود.

    علی رضا قرایی در ادامه طرح ارائه تسهیلات صنعت ساختمان را شامل حال تمامی پروژه ها و ساخت و سازها در شهر مشهد دانست و اظهار کرد: بر اساس بند های مصوب این طرح، شهرداری مشهد مجاز شد تا پایان سال 96 بابت صدور پروانه‌ های ساختمانی کمتر و بیشتر از 800 مترمربع زیربنای ناخالص، حقوق مربوط به خود را به صورت 10 درصد نقد و مابقی مبلغ را طی 18 ماه در اقساط سه‌ماهه با اعمال تخفیف دریافت کنند.

    شهرداری مشهد مجاز شد تا پایان سال 96 بابت صدور پروانه‌ های ساختمانی کمتر و بیشتر از 800 مترمربع زیربنای ناخالص، حقوق مربوط به خود را به صورت 10 درصد نقد و مابقی مبلغ را طی 18 ماه در اقساط سه‌ماهه با اعمال تخفیف دریافت کنند

    وی بیان کرد: طبق این مصوبه؛ شهرداری مشهد مجاز است در پروانه‌ های ساختمانی بیشتر از 800 مترمربع زیربنای ناخالص، با اخذ چک و ضامن ظهر آن، تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تقسیط بدون ترهین سند انجام دهد.

    این در حالی است که  ایران  سالانه حدود 20 درصد رشد قیمت را  در بازار مسکن تجربه می کند که طی چند سال گذشته خیلی بیشتر از این رقم بوده است و با این که از سال 92 تلاش هایی هم برای بیدار شدن مسکن انجام شد اما اقدامات صورت گرفته هنوز نتوانسته بازار مسکن کشور را از این رکود خارج کند و اینک با توجه به رکودی که در این  صنعت در پایتخت معنوی به وجود آمده است انجام طرح ارایه تسهیلات ساختمان با همت مدیران و مسئولین مرتبط این حوزه در رونق و شکوفایی ساخت و سازها و به کارگیری نیروی های جوان و تحصیلکرده و خوش ذوق موثر خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو