مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر آموزش و پرورش:

خیرین مدرسه‌ساز هر هفته ۵۰ کلاس درس در ایران می‌سازند

عصر ساختمان- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از ساخت ۵۰ کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز کشور در هر هفته خبر داد و گفت: خیرین ایرانی هر هفته هفت مدرسه در ایران بنا می‌کنند.

خیرین مدرسه‌ساز هر هفته ۵۰ کلاس درس در ایران می‌سازند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مرتضی رئیسی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان به تمجید از اعمال نیکوکارانه خیرین مدرسه‌ساز پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از 100 هزار کلاس درس توسط مردم و خیرین مدرسه ساز در ایران ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

    وی از تحصیل 2.5 میلیون دانش‌آموز کشور در مدارس خیرساز سراسر کشور خبر داد و افزود: بیش از 10 میلیون مترمربع از فضاهای آموزشی ساخته شده در ایران توسط خیرین ساخته شده است.

    رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه کشور و انقلاب متعلق به مردم است، به جایگاه خاص مردم در ایجاد زیرساخت‌های آموزشی اشاره و تصریح کرد: با وجود همه تلاش هایی که بعد از انقلاب در امر مدرسه‌سازی صورت گرفته اگر این حضور مسئولانه مردم در کنار آموزش و پرورش نبود، امروز مشکلات آموزشی در کشور ما چندین برابر مشکلات فعلی بود.

    وی با اشاره به نقش جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در کشور گفت: هدف و انگیزه ما از برپایی این جشنواره در دو نکته خلاصه می‌شود؛ نخست تجلیل و تکریم کار خیرخواهانه خیرین مدرسه‌ساز و توسعه و پاسداشت این فرهنگ و دوم نیاز کشور به مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی است.

    ایجاد تشکل خیرین مدرسه‌ساز در بیش از 400 شهرستان کشور
    رئیسی با اشاره به احداث بالغ بر یکصد هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز، یادآوری کرد: با وجود این‌همه مشارکت تحسین‌برانگیز خیرین؛ اما هنوز آموزش و پرورش نیازمند فضای جدید آموزشی است.

    معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گستردگی مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سطح کشور، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز تاکنون در بیش از 400 شهرستان کشور راه‌اندازی شده است که مهمترین کار آنها جلب مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی است.

    وی با بیان اینکه تشکل خیرین مدرسه‌ساز یک شبکه بسیار گسترده در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: مجمع خیرین در سطح ملی، در سطح استانی و در سطح شهرستان‌ها تشکیل شده است. ضمن اینکه خود اعضای مجمع براساس اساسنامه گرد هم آمده و مجمع خیرین کشور و همچنین هیات مدیره مجامع استانی و شهرستانی را با رای خود انتخاب می‌کنند؛ لذا دولت هیچ نقشی در مدیریت آنها ندارد بلکه دولت تسهیل‌کننده بوده و نقشی نظارتی دارد.

    وی با بیان اینکه دولت بستر را برای مشارکت مردمی در مدرسه‌سازی فراهم کرده است، افزود: این تشکل‌ها سالانه چندصد میلیارد تومان تعهد از خیرین مدرسه‌ساز در اقصی‌نقاط کشور اخذ می‌کند.

    رئیسی اضافه کرد: این تعهدات در قالب اهداء زمین، ساخت مدرسه، خرید تجهیزات آموزشی، مشارکت در ساخت پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی و...جذب می‌شود.

    معاون وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین در هر کدام از بخش‌ها و در هر جای ایران می‌توانند مدرسه بسازند، تصریح کرد: حتی این امکان که خیرین در پروژه‌های دولتی نیز مشارکت کنند و یا در بخش تکمیل پروژه‌های ناتمام و یا خرید تجهیزات مشارکت کنند نیز فراهم است و هر خیری می‌تواند در هر شهر، روستا، محله و یا خیابانی که تمایل دارد کار خیر خود را عملیاتی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی