مدیران خودروعصر اعتبار

گزارش مجلس از حادثه قطار زاهدان تا هفته آینده منتشر می‌شود

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی حادثه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل خبر داد و گفت: گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل تا هفته آینده آماده می‌شود.

گزارش مجلس از حادثه قطار زاهدان تا هفته آینده منتشر می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، محمد رضا رضایی کوچی با اشاره به حادثه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل، گفت: کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی این حوزه به پرونده حادثه قطار زاهدان ورود کرده و قطعا مسئله را مورد بررسی قرار خواهد داد.

    نماینده مردم جهرم گفته است:رئیس مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران را مأمور به بررسی حادثه خروج قطار زاهدان- تهران از ریل و تدوین و ارائه گزارش به صحن علنی مجلس کرد.

    وی گفته است: اطلاعات ابتدایی درباره حادثه مذکور به دست آمده است اما قطعا کمیسیون به صورت جدی و دقیق این موضوع را بررسی می‌کند،

    رضایی کوچی خبر داده است که اعضای این کمیسیون اخیرا از محل وقوع حادثه بازدید کرده و در حال تدوین گزارش مربوطه هستند، همچنین امروز نشستی با حضور مسئولان راه آهن کشور برای بررسی این مسئله در کمیسیون برگزار می‌شود.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، گزارش این کمیسیون درباره حادثه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل تا هفته آینده آماده شده و برای قرائت در صحن علنی به هیأت رئیسه مجلس ارسال خواهد شد.

     رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن گفته است باز کردن پیچ و پابند ریل توسط افراد ناشناس علت بروز حادثه ریلی زاهدان - تهران است.

    فولادی روز سه‌شنبه در این باره گفته است: برخی افراد ناشناس حدود 170 تا 180 پیچ و پابند ریل را در طول حدود 50 تا 60 متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مساله باعث خارج شدن قطار از ریل و بروز آن سانحه دردناک شده است.

    ما قبلا در گزارشی با عنوان تهدید جان مسافران ریلی با پدیده پیچ‌دزدی از ضرورت افزایش مراقبت از مسیرهای ریلی خبر داده بود.

    مسیرهای ریلی به مراقبت‌های دائمی و همیشگی نیازمند است و البته مامورهایی دائما در راه آهن جمهوری اسلامی ایران موظف هستند از تمامی مسیرهای خطوط راه آهن بازدید داشته باشند تا اگر با بازشدگی پیچ‌ها مواجه بودند فورا اقدام به بازسازی مسیر داشته باشند.

    اگر هر  حادثه ریلی نیز به دلیل باز شدن پابندهایی ریل چه از ناحیه سارقان و چه به دلیل حرکت قطارها باشد لازم است راه آهن جمهوری اسلامی ایران مراقبت بیشتری از محورهای ریلی کشور داشته باشد.

    در هر ایستگاه راه‌آهن راهبان‌هایی وجود دارند که هر روز به سمت یکدیگر حرکت کرده و نهایتا در وسط یک خط کارنامه‌هایشان را با یکدیگر به منظور تایید چک نهایی خط تعویض کرده و از همان مسیر بر می‌گردند.

    اما ممکن است در یک ایستگاه رفت و برگشت مسیر حدود هشت ساعت و حتی بیشتر طول بکشد و طی این مدت افراد ناشناس اقدام به بازکردن پیچ و مهره‌ها کرده باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار