مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان

عصر ساختمان-استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی در کشور امری بسیار ضروری است، زیرا هر چه ساختمان‌ها با استفاده از شیوه‌های نوین، طراحی و ساخته شوند،سبک‌تر و از ایمنی کافی در برابر مخاطرات طبیعی برخوردار خواهند بود.

ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، علی اکبر نبی ئی دبیر هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست خبری چهارمین مجمع توسعه فناوری، نمایشگاه و همایش سالانه یافته‌های نوین عمران معماری و صنعت ساختمان ایران گفت: استفاده از یافته‌های نوین در بخش ساخت‌و‌ساز باعث می‌شود ساختمان‌های بلند مرتبه از استحکام بیشتری برخوردار باشند.
    دبیر هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: توسعه فناوری‌ها باعث کاهش اشتغال‌زایی در کشور نمی‌شود، بلکه عرصه جدیدی در اشتغال ایجاد می‌کند. به گفته وی، ساخت ساختمان‌های سبز باعث آسایش بهتر ساکنان منازل می‌شود و برای این منظور نیاز به استفاده از تجربیات سایر کشور‌ها نیز داریم. وی بابیان اینکه یکی از صنایع پر رونق کشور بخش ساختمان است افزود: برگزاری همایش‌های سالانه باعث می‌شود تا آینده بهتری هم برای جامعه مهندسین هم برای ساخت‌وساز کشور داشته باشیم. براین اساس برای توسعه و پیشرفت صنعت ساختمان، چهارمین مجمع توسعه فناوری، نمایشگاه و همایش سالانه یافته‌های نوین عمران و صنعت ساختمان ایران در 26 آذر برگزار می‌شود. محمدحسن نامی وزیر اسبق ارتباطات نیز در این نشست با اشاره به آمایش سرزمینی در ساخت و سازها اظهار کرد: در حال حاضر 27 تا 29 درصد اقتصاد کشور در تهران است و در مجموع 46 تا 49درصد اقتصاد ایران در هفت شهر بزرگ مستقر شده است. این مساله باعث شده مردم به سمت سکونت در این شهرها سوق پیدا کنند. به گفته وی فضای محدودی که وجود دارد مسوولان نظام مهندسی و شهرداری‌ها را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است.وزیر اسبق ارتباطات همچنین با بیان اینکه در گذشته عنوان می‌شد زندگی در کنار آب شکل می‌گیرد تصریح کرد: اگر به سمت آمایش سرزمین حرکت کنیم به راحتی می‌توانیم به مناطقی که استعداد ایجاد سکونتگاه را دارد آب منتقل کنیم. تورج فرهادی، رئیس کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان به کاهش هدررفت انرژی در ساختمان‌ها کمک می‌کند.وی افزود: یکی دیگر از نتایج صنعتی‌سازی ساختمان و استفاده از فناوری‌های نوین در این صنعت حفظ محیط زیست خواهد بود. همچنین میرجعفری دبیر علمی کنفرانس توسعه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در این نشست تصریح کرد: تلاش مهندسان این است که ساختمان‌های مدرن تر و سازگارتر با محیط زیست احداث شود و این کنفرانس فرصتی است تا شرکت‌های تولید‌کننده مصالح ساختمانی از دستاوردهای تحقیقاتی کنفرانس در تولید مصالح استفاده کنند. وی خاطرنشان کرد: در ساخت مسکن و مهندسی شهر و شهرسازی چیزی در ایران کم نداریم و حتی جلوتر از علم زمان نیز حرکت می‌کنیم فقط محدودیت آمایش سرزمینی داریم که با وجود سابقه 58 ساله هنوز به اجرا نرسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار