مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

روند بهسازی بازار تاریخی اردبیل سرعت می‌گیرد

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: روند کنونی بهسازی بازار تاریخی اردبیل کند بوده و در نظر داریم در سال جاری این پروژه سرعت گیرد.

روند بهسازی بازار تاریخی اردبیل سرعت می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، کریم حاجی‌زاده صبح پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: بازار تاریخی اردبیل قدمت قابل‌توجهی داشته و یکی از مواریث تاریخی در شهر اردبیل محسوب می‌شود.

    وی افزود: روند بهسازی سراها و بخش‌های مختلف این بازار کند است و به دلیل کمبودهای اعتباری روند مطلوبی ندارد.

    وی افزود: عملیات مرمت در دو بخش پیچاق چی بازار و کاروان‌سرای وکیل نزدیک به 10 سال است به طول انجامیده و در نظر داریم در سال جاری با تمرکز بر حداقل یک بخش مرمت به اتمام برسد.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به مرمت تخصصی و فنی در این بازار افزود: تلاش بر این است ساختار و بافت تاریخی بازار حفظ شده و در عین حال بعد از مرمت نیز حال و هوای بافت تاریخی همچنان مشاهده شود.

    حاجی‌زاده از جمله دلایل تأخیر در پروژه‌های میراثی را کمبود اعتبارات عنوان کرد و افزود: متأسفانه باوجوداینکه اعتبارات اندکی مصوب می‌شود، تخصیص حتی از این میزان کمتر است.

    گفتنی است بازار تاریخی اردبیل مجموعه‌ای است مرکب از تیمچه، سرا، حمام و مسجد که بنای آن از جمله آثار دوره سلجوقی، زندیه و صفویه است.

    این بازار شامل راسته اصلی بازار، راسته پیر عبدالملک، راسته قیصریه، راسته کفاشان، راسته غلامان، بازار زرگران، سراجان، خراطان، قصابان، بقالان، کلاه دوزان، علافان، پارچه فروشان، پنبه فروشان، مسگران، چاقو سازان، آهنگران، سرای خشکبار (حاجی میرزا)، سرای گلشن، سرای جهودها، سرای وکیل، سرای نو یا زنجیرلو، سرای حاج احمد، سرای حاج شکر، سرای مجیدیه، سرای امام‌جمعه، سرای دوگوچی و تیمچه زنجیرلی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار