مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر منطقه ای اقتصاد اتریش:

اعلام آمادگی اتریش برای احیای ارگ بم

عصر ساختمان- وزیر منطقه ای اقتصاد، گردشگری، اروپا و فرهنگ اتریش* اطمینان داد با توجه به برقراری ارتباط سه بانک این کشور با ایران، دیگر مشکلات بانکی موجود بر سر راه گسترش روابط تجاری دوجانبه در آینده نزدیک رفع می شود.

اعلام آمادگی اتریش برای احیای ارگ بم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «کریستین بنگر»که در صدر هیات تجاری بلندپایه ایالت «کرنتن» اتریش به تهران آمده است، گفت: اکنون سه بانک اتریشی شامل «اور بانک» و «رایف آیزن» که در زمینه تجارت بین الملل فعالند و «کنترل بانک» که بر همه نقل و انتقالات پول میان اتریش و دیگر نقاط جهان نظارت می کند، همکاری با بانک های ایرانی را آغاز کرده اند اما فرایند این ارتباطات هنوز تکمیل نشده است.

    وی اضافه کرد: ارتباطات بانکی میان دو کشور بزودی برقرار و بسرعت عادی می شود و بانک های دو طرف در خدمت گسترش فعالیت های تجاری و تسهیل آن خواهند بود.
    بنگر گفت: ایالت کرنتن اتریش خواهان همکاری متقابل بلندمدت برای دستیابی به منافع دوسویه است و در زمینه های مختلف به سرمایه گذاری مشترک با ایران تمایل دارد.
    وزیر منطقه ای اقتصاد، گردشگری، اروپا و فرهنگ اتریش افزود: استان کرنتن در زمینه هایی مانند مدیریت منابع آب، انرژی خورشیدی، بازیافت و گردشگری تجربه زیادی دارد و صاحب دانش و فن است و می تواند با انتقال فناوری های نوین و کارآمد، نقش قابل توجهی در توسعه پایدار ایران ایفا کند.

    ** صنایع سبز
    وزیر اقتصاد، گردشگری، اروپا و فرهنگ ایالت کرنتن اتریش درباره همکاری در زمینه انرژی خورشیدی گفت: قرار است بزودی یک هیات ایرانی از کارخانه تولید صفحه های خورشیدی کرنتن دیدن کند و پس از این دیدار، مذاکرات اولیه میان دو طرف کلید می خورد.
    بنگر دامنه فرصت های همکاری میان دو طرف را گسترده خواند و افزود: می توانیم با انتقال دانش و فن تولید پلاستیک های قابل بازگشت به طبیعت، این صنعت سبز را جایگزین صنعت تولید بطری های پلاستیکی معمولی کنیم که رها شدن آنها در طبیعت، محیط زیست را آلوده می کند.

    ** گردشگری
    وزیر منطقه ای اقتصاد، گردشگری، اروپا و فرهنگ اتریش فرصت های همکاری در بخش گردشگری را چشمگیر توصیف کرد و گفت: ایران بناها، مکان ها و مناطق تاریخی بسیار جالب و دیدنی دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است.
    وی افزود: آینده به تاریخ احتیاج دارد و باید این بناهای تاریخی برای آیندگان حفظ شود.
    بنگر ادامه داد: ایالت کرنتن می تواند در زمینه تسهیل تبادل گردشگر و همچنین حفظ و بازسازی ابنیه تاریخی با ایران همکاری موثر و سازنده ای داشته باشد.
    وی به بازدید هیات اتریشی از ارگ بم اشاره کرد و گفت: چهارم خردادماه در استان کرمان از این قلعه تاریخی ارزشمند دیدن کردیم و می توانیم در بازسازی این بنای تاریخی که زلزله سال 2003 (1392) به آن آسیب فراوانی وارد کرده است، به ایران کمک و در چند سال آن را احیا کنیم.
    وی اضافه کرد: ایالت کرنتن آماده است تجربه و دانش خود در زمینه های خدمات دهی، آموزش و توسعه صنعت گردشگری را در اختیار ایران قرار دهد.
    بر اساس این گزارش، پس از لغو تحریم های ایران از بیست و ششم دی 1394 دست کم پنج هیات بلندپایه اتریشی برای برقراری روابط تجاری به ایران سفر کرده است.
    چهارشنبه گذشته (پنجم خرداد) نیز همایش تجاری اتاق بازرگانی تهران- هیات تجاری ایالت کرنتن اتریش در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تهران برگزار شد.
    هیات تجاری بلندپایه ایالت کرنتن اتریش به سرپرستی «کریستین بنگر» وزیر اقتصاد، گردشگری، اروپا و فرهنگ این ایالت، متشکل از بازرگانان و صاحبان صنایع در زمینه های معماری، صنعت آلومینیوم، کابل و خطوط زیر زمینی، محصولات صنعتی، انواع پروژه های زیرساختی، فلزات، پلاستیک، مصالح ساختمانی، انواع خدمات لیزینگ، انرژی های تجدیدپذیر، رایانه، ارتباطات، گردشگری، ماشین آلات و صنایع چوب در این همایش حضور داشتند.
    اتریش یکی از کشورهای اروپای غربی به پایتختی وین است که با وجود مساحت اندک، اقتصاد بزرگ و توسعه یافته ای دارد.
    تولید ناخالص داخلی اسمی این کشور در سال 2015 بر پایه اعلام صندوق بین المللی پول، معادل یک هزار و 241 میلیارد دلار است.
    حجم روابط تجاری دوجانبه ایران و اتریش در سال 2010 به 661 میلیون و 300 هزار یورو رسید که از این میزان سهم صادرات ایران به اتریش 316 میلیون یورو و سهم واردات ایران از اتریش 345 میلیون و 300 هزار یورو بود.
    ایران در 9 ماهه سال 1394 به میزان 9 میلیون و 900 هزار دلار به اتریش صادرات داشت و در همین مدت 150 میلیون و 900 هزار دلار از این کشور کالا وارد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی