مدیران خودروعصر اعتبار

استاد دانشگاه کالیفرنیا:

اقتصادی شدن محله ها به افرایش سکونت در آن کمک می کند

عصر ساختمان- استاد دانشگاه کالیفرنیا گفت: برای حفظ محله های شهری باید رونق اقتصادی محلات و حفظ سکونت شهروندان جدی گرفته شود تا بتوان انگیزه سکونت و ماندگاری را تقویت کرد.

اقتصادی شدن محله ها به افرایش سکونت در آن کمک می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، حسین کیافر عصر چهارشنبه در همایش ملی توسعه محله های شهری که در خانه تاریخ داعی قزوین برگزار شد اظهارداشت: یکی از مشکلات در نگاه به آینده این است که چگونه برنامه ریزی کنیم تا همه نیازها دیده شود.

    وی افزود: علت از دست دادن پایه های اقتصادی و اجتماعی در محله های قدیمی باید بررسی شود تا ازتداوم بی توجهی به محله های قدیمی در شهرها جلوگیری شود.

    کیافر تصریح کرد: گسترش شهرها، افزایش جمعیت، تغییر نیازها، گرایش به جابجایی مکان زندگی و اقبال به محله های جدید موجب فراموش شدن محله های قدیمی و سنتی شده است.
    وی در خصوص عوامل تاثیرگذار و بازنده سازی شهری تصریح کرد: محله ها باید رونق اقتصادی داشته باشد تا جایگاه سکونتگاهی خود را حفظ کند.

    این کارشناس شهری افزود: اگر بازسازی محلات صورت گیرد اما نتوانیم جمعیت ساکن را حفظ کنیم طرح بازنده سازی با شکست روبرو خواهد شد لذا حفظ بافت سکونتی باید محقق شود تا کارها به سرانجام برسد.

    کیافر تصریح کرد: نمونه هایی از محله های شهری که در کشورهای دیگر با احیا و نوسازی به شرایط مناسبی برای اقامت رسیده اند وجود دارد که می توانیم از تجربه موفق این کشورها برای محله های شهری استفاده کنیم.

    استاد دانشگاه کالیفرنیا یادآورشد: جمعیت ساکن در شهر ونیز در یک مقطع از 290 هزار نفر به 90 هزار رسید اما پس از اجرای طرح تقویت محله ها امروز اقتصاد این شهر متحول شده و میلیونها نفر برای گردشگری به این شهر می روند و ساکنان قدیمی نیز به محله ها بازگشته اند.

    وی بیان کرد: در احیاء بافت های قدیمی فقط بهسازی فیزیکی مورد نظر نیست بلکه نیازهای فعلی هم باید شناخته شود و فضای موجود بدرستی مورد استفاده قرار گیرد و سرمایه های ارزشمند محله ها حفظ شود.

    کیافر گفت: بهبود سطح کاربری و استفاده از فضاها، امکانات موجود و تشویق به ادغام جمعیتی و ترکیب سنی و قومی از نمونه های موفق بازنده سازی است که در کشورهای سوریه، سبیل اسپانیا و مراکش اجرا شده است.

    استاد دانشگاه کالیفرنیا اظهارداشت: با ایجاد پایه های مالیاتی و ارتقاء سطح درآمدها می توان به اشتغال و رونق اقتصادی مناطق و محله ها کمک کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار