مدیران خودروعصر اعتبار

معابر ۴۰۰ روستای آذربایجان‌غربی آسفالت شد

عصر ساختمان- محمود بدلی روز دوشنبه افزود: با اجرای این طرح بیش از چهار میلیون مترمربع از معابر روستایی این استان آسفالت شده‌است.

معابر ۴۰۰ روستای آذربایجان‌غربی آسفالت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: با اجرای طرح آسفالت مسیر روستایی بیش از ٢۰ هزار خانوار روستایی از مسیر مناسب برای رفت و آمد برخوردار شدند.

    وی بیان کرد: بیش از 17 هزار تُن قیر یارانه‌ای برای اجرای این طرح‌ها به آذربایجان‌غربی اختصاص یافته و مصرف شده است.

    وی از همکاری اهالی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در مسیرگشایی و آماده‌سازی مسیرها برای انجام طرح‌های عمرانی قدردانی کرد و افزود: با توجه به اینکه اجرای چنین طرح‌هایی نیازمند صرف مبالغ سنگین بوده، حفظ و مراقبت و نگهداری از طرح‌های اجرا شده از مهمترین مسائل است.

    مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اجرای طرح هادی روستایی از دیگر اقدامات مؤثر دولت در آبادانی روستاهاست، اظهار داشت: این طرح با تلاش مسوولان و توجه ویژه دولت در 6٨6 روستای این استان با ٣٣ درصد پوشش اجرایی شده است.

    بدلی گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده‌سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می‌شود.

    در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که 2 هزار و 200 روستا از آنها بالای 20 خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تأمین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

    پایه چنین طرح‌هایی در کشور از سال 1362 هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال‌های بعد به خصوص از سال 1366 هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.

    تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح‌های مذکور است.

    این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو