مدیران خودروعصر اعتبار

نظارت مستمر و دقیق بر وضعیت تاورکرین های فعال در منطقه ۲ پایتخت

عصر ساختمان-رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ از دستور ویژه خود در خصوص نظارت مستمر و دقیق بر وضعیت ۸۲ تاورکرین فعال در این منطقه خبر داد.

نظارت مستمر و دقیق بر وضعیت تاورکرین های فعال در منطقه ۲ پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، رسول کشت پور شهردار منطقه 2 با ابلاغ این دستور به معاونت شهرسازی و معماری منطقه گفت: از آنجائیکه فعالیت تاورکرین ها در پروژه های عمرانی سطح شهر تهران ارتباط مستقیم با جان شهروندان دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه ویژه ای را می طلبد. لذا نظارت دقیق و مستمر بر وضعیت و نحوه عملکرد تاورکرین های فعال در سطح منطقه در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری این منطقه قرار گرفت.

    شهردار منطقه 2 با اشاره به اینکه اکثر تاورکرین های موجود در سطح شهر بصورت مستعمل ( دست دوم) وارد کشور می شود اظهار کرد: دلیل وقوع برخی از حوادث ناگوار ناشی از سقوط تاورکرین ها در سال های گذشته در بعضی نقاط شهر، قدیمی و مستعمل بودن تاورکرین های موجود می باشد و این امر لزوم توجه ویژه و نظارت بر مسائل ایمنی، میزان فرسودگی تجهیزات و سایر موضوعات فنی را دوچندان می کند.

    رسول کشت پور با بیان اینکه نظارت بر تاور کرین ها در سه مرحله صورت می گیرد به طوری که قبل از مرحله نصب تجهیزات، مسائلی همچون برند تاورکرین و نوبودن تجهیزات مد نظر است تصریح کرد: نصب تاورکرین یکبار صورت می گیرد از این رو باید نظارت دقیقی بر نصب فنی تجهیزات اعمال شود.

    شهردار منطقه 2 افزود: نظارت بر میزان تسلط و کنترل اپراتور، ارائه آموزش های مستمر به اپراتور دستگاه، بررسی سیم های بوکسل و تسمه های مورد استفاده از دیگر مواردی است که باید به دقت مورد بررسی ناظران فنی اعزامی شهرداری منطقه قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه از تعداد 108 تاور کرین موجود در منطقه 2 فقط تعداد 82 دستگاه فعال است گفت: بررسی های صورت گرفته بیانگر این بوده است که همه تاورکرین ها دارای مجوز و گواهی استاندارد بوده اند.

    رسول کشت پور با تاکید بر اینکه حفظ ایمنی و جان شهروندان از مهمترین اولویت ها و دغدغه های مدیریت شهری منطقه 2 است خاطر نشان کرد : برخورد با حوادث تاورکرین بر عهده سازمان آتش نشانی است ولی با نظارت دقیق و مستمر حوزه شهرسازی و معماری هر منطقه بر وضعیت و عملکرد تاورکرین های فعال در آن، می توان میزان وقوع حوادث ناگوار مرتبط با این جرثقیل های برجی را به حداقل رساند و از ورود صدمات و خسارات جانی و مالی به شهروندان جلوگیری کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار