مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۱۳ تهران تأکید کرد:

لزوم زیست پذیر کردن محل زندگی شهروندان در بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان-رحمان زاده گفت: با توجه معضل مجردنشینی در بافت فرسوده منطقه ۱۳ سعی کردیم با اقدامات مختلف، این نقاط را برای اهالی سکونت پذیر کنیم.

لزوم زیست پذیر کردن محل زندگی شهروندان در بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلسه‌ای به منظور ارزیابی عملکرد محیط زیستی شهرداری منطقه13 با حضور انصاری مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و هیئت همراه به میزبانی رحمان زاده، شهردار منطقه صبح امروز یکشنبه 31 شهریور در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد.

    مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه 13 ضمن عرض خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور مدیران ارشد اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در این منطقه به منظور بهره مندی از تجربیات و تدابیر کاری این مجموعه در سال 98، آمادگی کامل این منطقه برای اجرای برنامه و طرح‌های محیط زیستی در این منطقه به صورت پایلوت اعلام کرد.

    وی افزود: از بدو ورودم به شهرداری منطقه 13 و با توجه به سوابق کاری و تحصیلاتم در زمینه محیط زیست، تمام تلاشم را برای تدوین برنامه‌های محیط زیستی انجام داده و محیط زیست را به عنوان یکی از اولویت‌ها و رویکرد‌های اصلی خود در این مجموعه قرار دادم تا بتوانم با همکاری و همراهی مجموعه مدیران و کارکنان، گام‌های اثربخشی در این زمینه بردارم.

    شهردار منطقه ضمن اشاره به اقدامات شاخص این منطقه در زمینه‌های مختلف شامل رنگ در شهر، بافت فرسوده، برنامه‌های سه شنبه بدون خودرو، احداث مسیر ویژه دوچرخه، احیای شبکه قنات‌ها و... ادامه داد: علاوه بر اجرای طرح فوریتی نگهداشت شهر در روز‌های پنجشنبه با فعالیت حدود 300 کارگر و اجرای مباحث مربوط به محیط زیست در این طرح، فرهنگسازی استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای بین شهروندان با توزیع آن در نانوایی‌ها و میادین میوه و تره بار در دستور کار این منطقه قرار گرفت که امیدواریم با تقویت آن در کل محدوده این امر را نهادینه کنیم.

    شهردار منطقه 13 در بخشی دیگر از صحبت هایش با اشاره به لزوم زیست پذیر کردن محل زندگی شهروندان تصریح کرد: با توجه معضل مجرد نشینی در بافت فرسوده این منطقه، سعی کردیم با اقدامات مختلف عمرانی، خدمات شهری و فرهنگی در این محدوده، این نقاط را برای اهالی سکونت پذیر کنیم.

    وی در خصوص طرح تصفیه خانه، آبیاری بوستان جنگلی سرخه حصار و مشاعات شهری مواردی را مطرح کرد.

    همچنین انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن تشکر از اقدامات مختلف و در خور توجه شهرداری منطقه 13 در زمینه محیط زیست، نگاه مثبت شهردار منطقه و گرایشات زیست محیطی ایشان در فعالیت‌های مختلف شهری را قابل تقدیر دانست.

    وی با اشاره به خطی مشی‌ها و سیاست‌های کلان کشور و ابلاغیه شهرداری تهران زمینه محیط زیست و نمود آن در برنامه‌های توسعه و .. تصریح کرد: این رویکرد‌ها و مشکلات موجود وظیفه ما در بهبود این وضعیت سنگین‌تر می‌کند.

    انصاری با اشاره به گام مثبت صورت گرفته در دوره قبلی مبنی بر تغییر ستاد محیط زیست به اداره کل ادامه داد: در گام بعدی سعی داریم با برنامه ریزی مشخص، شاخص محیط زیست در بخش‌های مختلف مناطق، معاونت‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها و... را به صورت کامل پیاده کنیم.

    وی با اشاره به آیین نامه اجرایی مدیریت سبز در کلیه دستگاه‌ها و ابلاغیه شهرداری تهران در این زمینه ابراز امیدواری کرد با همکاری نیرو‌های متخصص بتوانیم موارد و موضوعات مرتبط در این زمینه را در کلیه بخش‌ها نهادینه کنیم و به نحو مطلوب پیش ببریم.

    پتانسیل خوب شرق تهران برای پروژه‌های زیست محیطی
    مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه منطقه13 اقدامات آموزشی و فرهنگی قابل توجهی در محلات با همکاری کانون‌های مردمی انجام داده است ابراز امیدواری کرد که با تقویت اقدامات در این زمینه شاهد تسری این امر در قشر‌های مختلف‌های مردم باشیم.

    وی به ظرفیت‌های فوق العاده و پتانسیل خوب شرق تهران برای پروژه‌های زیست محیطی اشاره کرد و ادامه داد: اداره کل محیط زیست شهرداری تهران همکاری لازم را برای پیشبرد اهداف محیط زیستی با اجرای برنامه‌ها، طرح‌ها و اقدامات مختلف در منطقه 13 انجام می‌دهد.

    گفتنی است، پس از جلسه بازدیدی نیز از پروژه‌های نیروگاه خورشیدی ناحیه دو، فعالیت‌های زیست محیطی سرای محله نیروی هوایی و پروژه شهید شوشتری به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار