مدیران خودروعصر اعتبار

تصویب یک فوریت لایحه تغییر زیرساخت‌ها و کمک شهرداری تهران برای اربعین

عصر ساختمان- اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت لایحه تغییر زیرساخت‌ها و کمک شهرداری تهران برای ایام اربعین موافقت کردند.

تصویب یک فوریت لایحه تغییر زیرساخت‌ها و کمک شهرداری تهران برای اربعین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، یک فوریت لایحه تغییر زیرساخت‌ها و کمک به مراسم اربعین در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

    ابتدا حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران در دفاع از این یک فوریت اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین وقایعی است که در مقیاس جهانی مورد توجه قرار می‌گیرد. با توجه به سابقه سالهای گذشته، شهرداری و شورای شهر نمی‌توانند به این واقعه ملی بی‌توجه باشند.

    وی افزود: شهرداری تهران و شورای شهر همانطور که در وقایع دیگر مانند زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان حضور پیدا کردند، با توجه به ابعاد اربعین و حضور میلیونی مردم کشور، مجوز قانونی استفاده از اعتبارات تا سقف 10 میلیارد تومان برای موارد ضروری داده شود.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بیشتر مسئولیت شهرداری تهران در حوزه رُفت و روب مسیر و وظایف مرتبط با شهرداری تهران است، اظهار داشت: با توجه به زمان محدود موجود، از شورای شهر درخواست می‌شود با یک فوریت این لایحه موافقت کند.

    در ادامه سیدحسن رسولی در مخالفت با یک فوریت این لایحه اظهار داشت: تبصره یک بند 4 ماده 6 آیین‌نامه نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح است. این تبصره می‌گوید کلیه طرح‌ها و لوایح باید دارای موضوع و عنوان مشخص باشد و دلایل لزوم تهیه آن به وضوح درج گردد.

    وی افزود: موضوع این لایحه بودجه‌ای است و می‌توانستند در 15 آذر سال گذشته بدهند. همچنین مربوط به ایام اربعین است که یکی از مناسبت‌های رسمی کشور می‌باشد.

    رسولی در ادامه اظهار داشت: آقای شهردار در خصوص دلایل و مستندات ارائه این لایحه به صورت یک فوریت هیچ استدلالی نیاوردند که چه اتفاق غیرمترقبه‌ای افتاده است.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: آیا اربعین را تازه شناختیم که برای آن یک فوریت می‌گذاریم؟ با کلیات این طرح موافقم اما با یک فوریت آن نه.

    سپس محمدجواد حق‌شناس به عنوان موافق در خصوص این لایحه اظهار داشت: کمتر از یک ماه به اربعین باقی مانده و روال در دوره گذشته شورا اینگونه بوده است که میزان کمک را شهرداری مشخص کند.

    وی افزود: شهرداری مسئول خدمات شهری در کربلا و نجف است و در کنار 10 شهرداری دیگر کشور در این ایام در آنجا خدمت‌رسانی می‌کنند.

    حق‌شناس در ادامه تصریح کرد: ما تنها نیستیم و حضور شهرداری در آنجا لازم است. در آنجا هیچ کاری جز خدمات شهری نمی‌کنیم و از همکارانم تقاضا دارم به این پیشنهاد شهری رأی موافق بدهند.

    در ادامه، یک فوریت لایحه زیرساخت‌ها و کمک برای اربعین به کمک گذاشته شد که با 14 رأی موافق به تصویب رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار