مدیران خودروعصر اعتبار

مقصودی:

پروژه راه آهن سبزوار در مراحل پایانی؛ حمل و نقل ریلی دروازه توسعه و سازندگی است

عصر ساختمان-نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس گفت: پروژه راه آهن سبزوار در آخرین مراحل خود قرار دارد و این پروژه در مرحله ساخت ایستگاه است.

پروژه راه آهن سبزوار در مراحل پایانی؛ حمل و نقل ریلی دروازه توسعه و سازندگی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، حسین مقصودی با اشاره به روند اجرای پروژه راه آهن سبزوار، گفت: این پروژه، پروژه اتصال سبزوار به راه آهن سراسری به طول 48 کیلومتر است و خوشبختانه بعد از گذشت حدود 40 سال مراحل پایانی خود را طی می کند، البته حق مردم با فرهنگ و با تمدن سبزوار این بود که این پروژه در دهه ها و سال های گذشته عملیاتی و اجرایی شود.

    حمل و نقل ریلی دروازه توسعه و سازندگی است

    نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام دنیا، حمل و نقل ریلی جزء ارزان ترین راه کارها برای انتقال کالا و مسافر است و قطعا این حوزه، دروازه توسعه و سازندگی برای ورود و خروج سرمایه و مواد اولیه بخش های تولیدی خواهد بود.

    در شرایط کنونی شهر سبزوار ظرفیت های بسیار بالایی از جمله جمعیت، نیروی انسانی، دانشگاه ها و صنایع دارد و به همین خاطر مردم این منطقه در طول  40 سال انقلاب اسلامی علاقه مند به اتصال به شبکه سراسری بودند
    وی گفت: در شرایط کنونی شهر سبزوار ظرفیت های بسیار بالایی از جمله جمعیت، نیروی انسانی، دانشگاه ها و صنایع دارد و به همین خاطر مردم این منطقه در طول  40 سال انقلاب اسلامی علاقه مند به اتصال به شبکه سراسری بودند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با تلاش های آقای محسنی ثانی نماینده سابق سبزوار، تا پایان سال 92 و آغاز مجلس دهم، اعتباری حدود یک میلیارد تومان برای اجرای پروژه اتصال سبزوار به راه آهن سراسری اختصاص داده شد.

    وی گفت: البته پروژه مذکور با موانع و مشکلاتی رو به رو بود، یکی از نقطه های کور عدم اجرای این پروژه، عدم خودباوری مدیران و نمایندگان در ادوار مختلف، عدم باور و اعتقاد مدیران استانی و کشوری بوده است که با تلاش های نمایندگان در این دوره و فرماندار سبزوار این مسائل رفع شد.

    وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این حوزه، وجود اراضی معارض در مسیر اجرای پروژه بود که با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی این مسائل حل شد، همچنین یکی دیگر از مشکلات، عدم اختصاص اعتبارات خاص در بودجه 97 و 98 بود که با تغییراتی که در مدل برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت، جهت اجرای پروژه ملی شهرستان ها، حدود  10 میلیارد تومان در اختیار قرار گرفت که با تصمیم بنده و آقای سبحانی فر، اولویت اصلی برای هزینه کرد اعتبارات مربوطه، پروژه راه آهن سبزوار تعیین شد.

    مقصودی گفت: همچنین با حضور رئیس جمهور در شهر سبزوار، در سال 96 گام آخر در تخصیص اعتبارات پروژه راه آهن سبزوار برداشته شد و در جریان این سفر، اعتباری حدود یکصد میلیارد تومان اختصاص داده و در بودجه سال 98 هم با پیگیری های صورت گرفته، اعتباری حدود 26 میلیارد تومان  در نظر گرفته شد.

    وی ادامه داد: پروژه راه آهن سبزوار در آخرین مراحل خود قرار دارد و این پروژه در مرحله ساخت ایستگاه است، از این رو زمانی که مرحله ساخت ایستگاه شروع می شود، یعنی آنکه پروژه در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد، البته به زودی احداث خطوط ریل این پروژه نیز آغاز می شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: امیدواریم در سال آینده دو پروژه ریلی بزرگ در منطقه سبزوار مورد بهره برداری قرار گیرد، یکی از این پروژه ها، پروژه ریلی سبزوار به سلطان آباد بوده و دومین پروژه، طرح راه آهن جوین به اسفراین است. از طرف دیگر در گذشته خط ریلی سبزوار در بن بست قرار داشت، حال با تلاش های صورت گرفته در سه سال اخیر این مسئله حل شده و خط ریلی سبزوار به آنتن تبدیل شده است.

    وی گفت: شبکه ریلی سبزوار یک نقطه برای اتصال خط ریلی شمال و شمال شرق کشور به جنوب و جنوب شرق کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی