مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر علمی طرح جامع مسکن:

مسکن در سال ۹۵ گران نمی‌شود / رونق مبتنی بر تقاضای مصرفی، تورمی نیست

عصر ساختمان:مدیر علمی طرح جامع مسکن با بیان اینکه با کاهش نرخ سود بانکی، سرمایه سوداگرانه وارد بازار مسکن می‌شود، تاکید کرد: احتمال اینکه مسکن در سال جاری گران شود، بعید است.

مسکن در سال ۹۵ گران نمی‌شود / رونق مبتنی بر تقاضای مصرفی، تورمی نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایلنا، فردین یزدانی، با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی در بازار مسکن اظهار داشت: اگر نرخ سود بانکی کاهش قابل توجهی داشته باشد احتمال انتقال سپرده‌های بانکی به بازار مسکن بسیار زیاد است.

    وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته نرخ سود بانکی دو نوبت کاهش پیدا کرد و اگر این روند ادامه پیدا کند و کاهش نرخ سود بانکی محسوس باشد یکی از مقاصد سرمایه‌های سپرده‌ها بازار مسکن خواهد بود.

    مدیر علمی طرح جامع مسکن با تاکید اینکه با کاهش نرخ سود بانکی سرمایه سوداگری وارد بازار مسکن می‌شود، گفت: ورد سرمایه های سوداگری به بازار مسکن مطلوب نیست و این رونق با افزایش قیمت همراه خواهد بود.

    یزدانی با بیان اینکه امکان خروج غیر تورمی از رکود بازار مسکن وجود دارد، ادامه داد: رونق مبتنی بر تقاضای مصرفی بدون افزایش قیمت‌ها خواهد بود.

    وی افزود: البته باید دید تعریف از رونق بازار مسکن چیست و رونق بازار مسکن در سال‌های 91 و 86 یک رونق تورمی بود که این نوع افزایش معاملات به نفع بازار نیست.

    یزدانی گفت: اگر رونق مبتنی بر تقاضای مصرفی باشد و نه سوداگری، شیب افزایش قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم عمومی و بسیار ملایم خواهد بود. البته این روند بازار مسکن به شرایط سایر بازارها هم بستگی دارد و زمانی شاهد خروج مسکن از رکود هستیم که وضعیت سایر بازارهای تولیدی هم رو به بهبود باشد.

    مدیر علمی طرح جامع مسکن درباره پیش بینی بازار مسکن در نیمه اول سال جاری، گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه علائمی از افزایش معاملات در بازار دیده شد و پیش بینی می شود این افزایش معاملات با شیب آرام ادامه پیدا کند و حجم معملات به تدریج تا پایان سال افزایش یابد.

    وی تاکید کرد: پیش بینی می شود که در سال 95 بازار مسکن با افزایش قیمت مواجه نشود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی