مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران پاسخ داد؛

چرا شورای شهر تهران بر خلاف دستورالعمل شورا عمل می‌کند؟

عصر ساختمان-نژاد بهرام به اعتراض برخی از اعضای شورای شهر تهران و ابهام در نحوه مدیریت صحن شورای شهر تهران پاسخ داد.

چرا شورای شهر تهران بر خلاف دستورالعمل شورا عمل می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، الهام فخاری عضور شورای شهر تهران پس از یکصد و شصت و چهارمین جلسه این شورا که روز یکشنبه (24 شهریور ماه) برگزار شد نسبت به چینش دستور از سوی هیئت رئیسه شورای شهر  اعتراض کرد و گفت: زمانی که شورای شهر تهران توانایی بررسی 2 دستور بیشتر را در بازه زمانی جلسه ندارد چرا نزدیک به 15 دستور را لیست می‌کند؟

    زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح نحوه چینش دستور از سوی هدیت رئیسه شورای شهر تهران گفت: باید به این نکته توجه کنیم که دستور در صحن شورای شهر تهران به ترتیب تاریخ قرار می‌گیرد و زمانی که طرح و لایحه ای نیز از کمیسیون مربوطه خارج می شود به ترتیب تاریخ در دستور جلسه شورا قرار می‌گیرد.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: زمانی این ترتیب زمانی برای قرار گیری دستور بهم‌ می‌خورد که اعضای شورای شهر تهران طرحی را با دو فوریت به امضا برسانند و به هیئت رئیسه تقدیم کنند که تنها در آن صورت بر اساس دو فوریت، دستور مذکور در صدر رسیدگی به دستور‌های شورای شهر تهران قرار می‌گیرد.

    او با اشاره به طرح‌های یک فوریتی گفت: طرح‌های یک فوریتی که بعد از بررسی و اصلاح در کمیسیون‌های مربوطه به صحن شورا ارائه می‌شود نیز در راس امور قرار می‌گیرد.

    نژاد بهرام با اشاره به تقسیم بندی دستور‌های شورای شهر تهران گفت: طرح و لوایح، باغ‌ها، نمایندگی و نامگذاری معابر جزء موضاعتی است که بر اساس تاریخ وصول در دستور کار  قرار می‌گیر‌د.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که تصمیم گیری درباره تعداد دستور‌های جلسه شورای شهر با چه شخصی است، گفت: تصمیم گیری برای آنکه مشخص شود چه تعداد دستور باید بررسی شود زیر نظر رئیس شورای شهر آقای هاشمی است که او بار‌ها اعلام کرده کمتر از 10 دستور در صحن شورای شهر تهران مطرح نشود.

    او در پاسخ به این سوال که چرا در برخی از موارد مشاهده می شود که تعداد تذکر اعضای شورای شهر تهران بیشتر از 3 تذکر می‌شود گفت: مدیریت جلسه شورای شهر در حوزه اختیارات رئیس شورای شهر تهران (محسن هاشمی رفسنجانی) است که جلسه این شورا را مدیریت می‌کند که در مواقعی لازم می‌داند که بیش از 3 تذکر در صحن شورای شهر تهران از طرف اعضا مطرح شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار