مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات برگزاری نخستین دوسالانه معماری تهران

عصر ساختمان:دبیر اولین دوسالانه معماری تهران با بیان اینکه این دو سالانه در سه بخش دانشگاهی، شهری و مسابقه برگزار می‌‌شود، گفت: این دوسالانه در پایان ایده‌هایی را برای بازنگری٬ یادگیری و آموختن در اختیار ما می‌گذارد.

جزئیات برگزاری نخستین دوسالانه معماری تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان با بیان اینکه دوسالانه معماری تهران در سه قسمت و هر کدام در مدت دو ماه دنبال می‌شود٬ افزود: این دو سالانه در بخش ابتدایی به صورت نمایشگاهی در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) بیش‌تر برای متخصصان و دانشگاهیان برگزار می‌شود٬ بخش دوم آن در سطح شهر برای عموم مردم به نمایش در می‌آید تا توجه مردم به معقوله معماری بیشتر شود و بخش سوم این دوسالانه مسابقه‌ بزرگی خواهد بود که بر اساس فرآیندی منظم برگزیدگان را معرفی خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه در بخش پایانی گروهی چند ده نفره از داوران٬ آثار شرکت‌کنندگان در این دو سالانه را بررسی و داوری خواهند کرد٬ تصریح کرد: در واقع اوج دوسالانه و جمع‌بندی آثار در بخش سوم شکل می‌گیرد و برگزیدگان حداقل در سه زمینه معرفی خواهند شد.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره پروسه نحوه داوری‌ها توضیح داد: نحوه چگونگی داوری‌ها و پروسه‌ای که باید از آن پیروی شود، در حال بررسی است که تا یک ماه آینده جزئیات آن مشخص خواهد شد.

    دبیر اولین دوسالانه معماری تهران یادآور شد: هدف از برگزاری دو سالانه‌ها این نیست که دستور‌های صریح اجرایی از آن‌ها گرفته شود ولی حتما این ایده‌ها می‌تواند به عنوان دستورالعملی برای بازنگری٬ یادگیری و آموختن از آن چیزی که طی دو سال اخیر رخ داده در اختیار ما قرار گیرد.
    «اولین دوسالانه معماری تهران» به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شامل نمایشگاه‌های هنری، چیدمان، نمایشگاه‌های شهری، سمینار و کارگاه در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) واقع در میدان فلسطین آغاز به کار کرده و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نمایشگاه می‌توانند به سایت www.tehranarchitecturebiennial.org مراجعه کنند.

    در این نمایشگاه آثاری همچون «تکامل» کار مشترک مهران قالقی و امین صادقی به همراه مایکل هنسل و یک گروه بزرگ از محققان، «مشاع» اثر گلناز عباسی، «معماری در مقیاس‌های چندگانه» اثر سمانه معافی، «نشریه نام» اثر ارشیا اقبالی، «پیاده» از لنا وفایی، «چیدمان تعاملی» اثر مانی نیلچیانی، «زخم» از علی پناهی، «ریبا»، «شهر پس از نفت»، «تصویرسازی در معماری و شهر» به نمایش در آمد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار