مدیران خودروعصر اعتبار

وقف‌چی خبرداد:

نابودی صدها هکتار از مراتع زنجان در آتش بی‌توجهی مسئولین

عصر ساختمان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، گفت: به دلیل کم کاری و بی توجهی مسئولین بیش از هزار هکتار از مراتع زنجان و طارم در آتش سوخت.

نابودی صدها هکتار از مراتع زنجان در آتش بی‌توجهی مسئولین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، علی وقف‌چی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیع و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص آتش سوزی در مراتع استان زنجان، گفت: متاسفانه روز سه شنبه(26 شهریورماه) هفته جاری آتش‌سوزی در مراتع با ارزش زنجان و طارم حادث شد، با وجود اینکه این آتش‌سوزی در ابتدای روز صورت گرفت امکان مهار سریع آن وجود داشت.

    نماینده مرم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل کم کاری و بی توجهی مسئولین بیش از هزار هکتار از مراتع زنجان و طارم در آتش سوخت، تصریح کرد: با وجود حضور استاندار، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر، آتش نشانی و شهرداری در محل حادثه از استاندار و دادستان این انتظار و درخواست وجود دارد تا با مسئولین متخلف برخورد قانونی صورت بگیرد.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع آتش سوزی را ساعت یک و سی دقیقه ظهر به اطلاع مدیر کل منابع طبیعی رساندم و نیروها ساعت هشت شب به محل حادثه رسیدند، ادامه داد: ارزش اقتصادی مراتعی که در آتش می‌سوزند بسیار بالا است، افرادی که کوتاهی و سرمایه ملی را نابود می‌کنند باید پاسخگو باشند.

    وی با تاکید بر اینکه اگر نیروهای ارتش، سپاه، سایر نیروهای امدادی و مردمی برای مهار آتش حضور نداشتند شاهد در آتش سوختن باغات و روستاها نیز می‌شدیم، عنوان کرد: در صورتی که با مسئولین بی‌توجه و سهل انگار در آتش‌سوزی مراتع زنجان و طارم برخورد نشود شاهد تکرار آن در سایر استان‌ها می‌شویم.

    وقف‌چی در پایان با بیان اینکه اگر در ساعت اولیه آتش مهار می‌شد میزان خسارت‌ها و وسعت آتش‌سوزی بسیار کاهش پیدا می‌کرد، گفت: بارها از مسئولین در‌خواست کرده‌ایم تا با ارائه لایحه زمینه حل مشکلات موجود در کنترل اینگونه آتش‌سوزی‌ها را فراهم کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار