مدیران خودروعصر اعتبار

سیل دومین خطر در پایتخت

عصر ساختمان:رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تنها راه نجات تهران از بحران سیل، باز کردن مسیل ها است.

سیل دومین خطر در پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز بر  رودره های تهران، اظهار داشت: سیل دومین خطر پایتخت است و با این وضع رودره ها اگر اتفاقی در تهران رخ دهد همه چیز نابود می شود.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر رودره ها با ساخت و ساز پر شده است، افزود: کف رودخانه ها و مسیل ها را آسفالت و ابنیه هایی بر روی آنها بنا کرده ایم.
    رییس کمیسیون سلامت با تاکید بر اینکه شاید یک مسیل صد ها سال هم خشک باشد و تهدیدی برای محیط زیست نداشته باشد، گفت: با آمدن یک سیل تمام مسیل ها از بین می روند.
    حافظی با بیان این که طبیعت پاکسازی خود را انجام می دهد، تصریح کرد: برخی از انسان ها با رعایت نکردن حریم شهر و ساخت و ساز غیر مجاز باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای یک شهر می شوند.
    وی با بیان این که حل موضوع رودره ها باید با همکاری وزارت نیرو و شهرداری تهران باشد، بیان کرد: امیدواریم با این همکاری بتوانیم این مسیل ها را از حریم شهر تهران پاکسازی کنیم.
    وی با تاکید بر اینکه باید فضای لازم برای مسیل ها باز شود، گفت: این اتفاق مانند اتفاقی است که در شرق تهران و منطقه قصر فیروزه رخ داد.
    حافظی با اشاره به بازدید اخیر خود از این منطقه افزود: در حال حاضر ساخت و سازهایی در محدوده پادگان های نظامی در حال شکل گرفتن است.
    رییس کمیسیون سلامت با تاکید بر این که به دلیل نظامی بودن این محدوده شهرداری تهران نمی تواند به آن ورود پیدا کند، گفت: این رفتارها طبیعت ستیز بوده و در صورتی که اتفاقی رخ دهد همه چیز نابود می شود.
    وی به ساماندهی 7 رودره اشاره و مطرح کرد: اگر ساماندهی به گونه ای باشد که مانند بوستان گفتگو رودره ها آسفالت و سنگ فرش شوند، مشکل حل نمی شود.
    حافظی اضافه کرد: تنها راه حل نجات تهران از بحران سیل باز کردن مسیل ها و بازگرداندن به حالت طبیعی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار