مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای مانور سیل در تهران

عصر ساختمان- رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری مانور ساعت صفر با فرض وقوع سیل در غرب تهران محدوده مسیل کن، دهکده المپیک و مناطق پائین دست صبح امروز در مرکز عملیات مدیریت بحران تهران خبر داد.

اجرای مانور سیل در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر رضا کرمی محمدی با حضور در مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اعلام ضرورت اجرای مستمر مانورهای آمادگی در شهر تهران و بر اساس مخاطرات محتمل گفت: این مانور با هدف تمرین و فعال سازی سازمان در شرایط وقوع حادثه و تمرین شکل گیری سازمان دوم و ارتقای توان آمادگی در مقابل وقوع سیل احتمالی با توجه به واقع شدن در آستانه فصل پاییز و آغاز زمان بارندگی های این ایام بدون اعلام قبلی و بر اساس چند سناریوی فرضی برگزار شد.

    وی گفت: در این مانور همچون سایر مانورها نقاط قوت و ضعف شناسایی می شود و توان نیروهای عملیاتی و ستادی در مواجهه با حوادث محتمل تر بخش های مختلف سنجش خواهد شد. همچنین نسبت به تقویت زیر ساخت های پاسخگویی در زمان حادثه اقدام می شود.

    وی با توجه به رایج بودن بروز شایعه و اخبار ناصحیح در چنین مواردی تاکید گفت: عملیات مقابله با شایعه و اطلاع رسانی ناصحیح نیز در این مانور در دستور کار قرار داشت و از شهروندان خواسته شد اخبار صحیح را از طریق منابع موثق و اطلاعات منتشر شده از طریق سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دنبال کنند و بر همین اساس، بلافاصله واحدهای روابط عمومی سازمان و پرتال سازمان نسبت به اطلاع رسانی این مانور و جزئیات آن اقدام کردند تا شهروندان از جزئیات این تمرین و آمادگی برای شرایط واقعی آگاه و آماده باشند.

    وی افزود: بعنوان مثال در این مانور شایعه مرگ و میر و آسیب دیدگی تعداد 400 نفر از شهروندان پیش بینی شده بود که بلافاصله عملیات تکذیب، تمرین اطلاع رسانی صحیح و سریع از طریق انتشار اطلاعیه‌های خبری در دستور کار قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی در جریان این مانور پس از دریافت خبر وقوع سیل فرضی در محدوده مسیل کن از طریق پیام های مردمی و شبکه بیسیم سازمان آتش نشانی، ستاد مدیریت بحران مناطق واقع در محدوده این مسیل فعال و شرایط اضطراری و آماده باش برای پرسنل سازمان های عملیاتی و پشتیبانی اعلام شد، گفت: نیروهای ارزیاب نیز فرایند این مانور در محل وقوع حادثه و محل مدیریت بحران را مورد پایش و ارزیابی قرار دادند که با تحلیل نتایج آن می‌توان زمینه ارتقای آمادگی در برابر وقوع سیل در فصل پاییز در تهران را فراهم کرد.

    بر اساس اعلام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، این مانور صبح روز سه شنبه 26 شهریورماه رخ داد و در جریان آن ابتدا در محدوده پارک ساحل بر اثر افزایش سطح آب در مسل کن و جاری شدن سیل در معابر پیرامونی، شماری از شهروندان مجروح شدند و شماری از عابران طعمه سیل شدند. همچنین در مناطق پایین دست این مسیل در تقاطع مسیل با پل فتح و جاده قدیم کرج و پل فرحزاد و ساختمان‌های مجاور آن خسارت هایی به وقوع پیوست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار