مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت ۱۲۳۰ مدرسه در مناطق محروم کشور

عصر ساختمان- رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تاکنون ۱۲۳۰ مدرسه در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است و ۴۱۴ مدرسه دیگر نیز در دست ساخت و تکمیل است.

ساخت ۱۲۳۰ مدرسه در مناطق محروم کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری هم‌زمان از 120 مدرسه برکت با 704 کلاس درس در سراسر کشور اظهار داشت: امسال با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش 120 مدرسه در 25 استان کشور به همراه 704 کلاس به بهره‌برداری می‌رسد و این اقدام با کمک‌های مردمی و از سوی بنیاد برکت اتفاق افتاده است.

    وی با اشاره به اینکه 1400 میلیارد تومان در این خصوص اختصاص یافته است، گفت: پیش از این نیز 1110 مدرسه با 6 هزار و 600 کلاس درس به بهره‌برداری رسیده بود که با این 120 مدرسه‌ای که امروز افتتاح شد، مجموع مدارس برکت در سراسر کشور به 1230 مدرسه با 7 هزار و 304 کلاس می‌رسد.

    وی بیان داشت: مدارس بنیاد برکت تاکنون 2600 روستا در 31 استان کشور را تحت پوشش قرار داده و ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان در مدارس به بهره‌برداری رسیده بالغ بر 150 هزار نفر است.

    مخبر ادامه داد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال ساخت یک‌هزار مدرسه دوم برکت است و تاکنون قرارداد ساخت 1344 مدرسه را منعقد کرده و با توجه به بهره‌برداری از 1230 مدرسه، 414 مدرسه دیگر نیز در دست ساخت و تکمیل دارد.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیان داشت: امسال تاکنون 250 هزار بسته لوازم‌التحریر ایرانی با همت نیروهای جهادی بسته‌بندی شده است و امروز به مناطق محروم ارسال می‌شود که امیدواریم کمک‌های مردمی به 500 هزار بسته برسد.

    مخبر خاطرنشان کرد: تمامی لوازم‌التحریر اهدایی به نیازمندان، ایرانی است و در این حوزه اشتغالزایی نیز ایجاد کرده‌ایم.

    وی بیان داشت: در حال حاضر 6 هزار روستای کشور به کارگاه اشتغال‌زایی تبدیل شده‌اند و در این خصوص ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقداماتی را انجام داده است و امیدواریم در سال جاری دانش‌آموزی نباشد که لوازم‌التحریر و پوشاک لازم را برای آغاز سال تحصیلی نداشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو