مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران عنوان کرد:

فروردین و تیر به ترتیب دارای بیشترین و کمترین حجم زباله خشک جمع آوری شده در تهران

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه بازیافت شیشه دلایل زیست محیطی، اقتصادی و فرهنگی مهمی دارد، اعلام کرد: هر بطری شیشه ای می تواند تا ۱۵ بار در چرخه بین تولید و مصرف مورد استفاده قرار بگیرد و کیفیت آن کاهش پیدا نکند.

فروردین و تیر به ترتیب دارای بیشترین و کمترین حجم زباله خشک جمع آوری شده در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، صدرالدین علیپور با اشاره به اینکه تجزیه شیشه های دفن شده در طبیعت حدود چهار هزار سال به طول می انجامد، اظهار کرد: استفاده روز افزون و محدودیت مواد خام برای تولید این نوع ظروف، باعث شده بازیافت آن به عنوان مناسب ترین گزینه برای دفع این مواد انتخاب شود.

    علیپور با بیان اینکه فروردین ماه سال جاری، بالاترین و تیرماه پایین ترین آمار زباله های خشک جمع آوری شده در تهران را داشته ایم، تصریح کرد: این در حالی است که در فروردین ماه امسال بالاترین و خرداد ماه پایین ترین آمار بازیافت شیشه را ثبت کرده ایم.

    وی با بیان اینکه کمبود بازیافت شیشه موجب هدر رفتن بخش عظیمی از سرمایه های ملی شده است، خاطرنشان کرد: بازیافت شیشه باعث 20 درصد کاهش آلودگی هوا و 50 درصد کاهش آلودگی آب نسبت به تولید آن از مواد اولیه می شود. 

    علیپور با تاکید بر دلایل بازیافت شیشه، عنوان کرد: بازیافت شیشه در کاهش هزینه ها موثر است چرا که شیشه از مقدار زیادی مواد خالص و ارزان قیمت تهیه می شود. در واقع برنامه اصولی بازیافت، آشتی دهنده و همسو کننده فعالیت های اقتصادی با برنامه های حفاظت از محیط زیست است.

    بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند، وی در ادامه به یکی از معضلات پسماند شیشه اشاره کرد و افزود: وجود شیشه خورد شده و عدم جداسازی آن از پسماند تر، یکی از معضلات مدیریت شهری محسوب می شود چرا که وجود خرده شیشه علاوه بر پخش زباله و آسیب به کارگران خدمات شهری؛ سبب ایجاد اشکال در فرایند تولید کمپوست از پسماند تر نیز خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی