مدیران خودروعصر اعتبار

اولین نمایشگاه جایگاه وزارت راه و شهرسازی در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

عصر ساختمان-اولین نمایشگاه تخصصی تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات لشگری و کشوری در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

اولین نمایشگاه جایگاه وزارت راه و شهرسازی در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی عبوری معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی امروز در نشست خبری خود از آغاز نمایشگاه «معرفی نقش وزارت راه و شهرسازی و مسکن و شهرسازی در دفاع مقدس» خبر داد و گفت: این نمایشگاه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از 31 شهریور در باغ موزه دفاع مقدس با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

    او ادامه داد: این نمایشگاه از 2 مهر با حضور مقامات لشگری و کشوری به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

    عبوری با بیان اینکه نقش وزارت راه و شهرسازی پیش از این در حوزه دفاع مقدس تبیین نشده بود، گفت: به دنبال تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در این بخش هستیم و ما امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاهی بتوانیم در این حوزه اثرگذار باشیم.

    معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این نمایشگاه با دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: به دنبال دائمی کردن چنین نمایشگاه‌هایی به ویژه در وزارت راه و شهرسازی و حوزه دفاع مقدس هستیم.

    او تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی سه اداره کل در حوزه دفاع مقدس در شهر‌های مهاباد، اهواز و کرمانشاه و اداره کل فنی و مهندسی در کربلا داشته که با ایجاد این سه اداره کل در آن دوران نقش مهم و بسیار تأثیر گذاری داشته است.

    عبوری افزود: در بخش مسکن هم دو اداره کل در حوزه جنگ قرار داشته که در آن دوران اقدام به بازسازی راه‌های تخریب شده را انجام می‌داده و راه‌های جنگی برای رزمندگان احداث می‌کرده همچنین سایت موشکی گنو و همچنین ساخت 4 بیمارستان صحرایی را وزارت راه و شهرسازی و مسکن انجام داده است.

    معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: بندر خرمشهر در زمان جنگ مورد حمله بعثی‌ها قرار گرفت و چند ماه به صورت کامل در اختیار عراقی‌ها بود به همین دلیل تمامی فشار‌ها برای گرفتن بندر امام هم منتقل شد به طوری که بندر امام در یک روز 70 بار مورد بمباران قرار گرفت.

    او تصریح کرد: هشت میلیون نفر صندلی در زمان جنگ با قطار به مناطق جنگی اعزام شدند و 4 میلیون تن مایحتاج جنگی از طریق حمل و نقل ریلی به مناطق جنگ زده هم شد.

    عبوری با بیان اینکه 5 دستگاه قطار برای کمک رسانی به عملیات جنگی منتقل شده بودند، گفت: 100 تخت بیمارستان در قطار‌ها ایجاد شد و 2.4 میلیون تخت تراور برای ساخت تشک و تخت به این حوزه منتقل شد.

    معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه 120 کیلومتر راه آهن اهواز - خرمشهر توسط وزارت راه و شهرسازی در این بخش احداث شد، اظهار کرد: در آن دوران راه آهن اهواز-خرمشهر به صورت کامل تخریب و جمع آوری شد، اما ما توانستیم بعد از آزادسازی این 120 کیلومتر را ظرف مدت کوتاهی مجددا بازسازی، احداث و به بهره برداری برسانیم.

    او درباره وزارت مسکن هم گفت: 16 بیمارستان صحرایی توسط ارتش و سپاه ساخته شده و همچنین 4 بیمارستان در 4 مرکز استان در این دوران به بهره برداری رسید؛ همچنین 54 پایگاه مرزی، 2 معراج الشهدا و چندین سرپناه برای 8 هزار نفر آواره در مناطق جنگ زده احداث شد.

    عبوری با بیان اینکه با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی قصد داریم رشادت‌های نیرو‌های این بخش را در آن دوران به تصویر بکشانیم، گفت: نقش وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در ایام جنگ بسیار مهم و موثر بوده است و با توجه به آن که در چند سال گذشته بر معرفی تولید ملی و همچنین اقتصاد مقاومتی تأکید شده سعی داریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با کمترین هزینه بتوانیم رشادت‌های رزمندگان را به نمایشگاه بگذاریم.

    معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی عملیات وزارتخانه در بین سایر وزارتخانه‌ها قرار دارد که در این هفته اقدام به برگزاری معرفی دستاورد‌های خود می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو