مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش ۶۰ درصدی معاملات مسکن در مشهد

عصر ساختمان- علی اصغر مرادزاده افزود: پارسال از زمان افزایش تورم و روند گرانی مواد اولیه ساخت مسکن قیمتها در بازار مسکن سیر صعودی پیدا کرد.

کاهش ۶۰ درصدی معاملات مسکن در مشهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: بر این اساس قیمت کنونی مسکن در سطح بازار نسبت به سال 1396 به طور میانگین 147 درصد افزایش یافته و به همان نسبت معاملات مسکن نیز به دلیل گرانی قیمتها رو به کاهش رفته است.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: همچنین سیر صعودی نرخ اجاره مسکن ظرف همین مدت روندی اجتناب ناپذیر و رو به رشد داشت است.

    وی افزود: از آنجا که بیشتر توافقات مربوط به اجاره مسکن بین مستاجر و موجر صورت گرفته و توسط مشاوران املاک ثبت نمی شود لذا نمی توان آمار دقیقی از میزان افزایش نرخ اجاره مسکن ارائه کرد.

    یک میلیون 863 هزار و 763 واحد مسکونی در سطح خراسان رضوی وجود دارد که 683 هزار  و 400 واحد آن آپارتمانی و یک میلیون 178 هزار و 603 واحد غیرآپارتمانی است.
    افزون بر چهار میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت شش میلیون و 434 هزار نفری خراسان رضوی در 73 شهر دارای شهرداری این استان سکونت دارند. جمعیت بیشتر خانوارهای ساکن در خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستانهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و تربت جام به ترتیب بیشترین جمعیت و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی