مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل شرکت راه‌ آهن ایران:

تأمین نیاز‌های شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی از سوی راه‌آهن

عصر ساختمان- رسولی گفت: قیمت بلیت قطار‌ها افزایش نیافته و تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بر اساس سقف قانونی تعیین شد، بلیت می‌فروشند.

تأمین نیاز‌های شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی از سوی راه‌آهن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه در بحث افزایش قیمت بلیت قطار حدود قانونی را رعایت می‌کنیم، گفت: تمامی افزایش قیمت بلیت ‌های قطار ثبت قانونی و در تیپ‌های زمانی وجود دارد و به صورت دائم و مستمر از جانب معاونت مسافری راه‌آهن بررسی می‌شود.

    او افزود: در صورتی که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در تیپ‌های زمانی قیمت بلیت قطار را  افزایش دهند، به طور قطع در سایر بازه‌های زمانی و در مواقعی که تیک سفر نباشد، قیمت بلیت قطار کاهش می‌یابد.

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: قیمت‌های بلیت قطار در ایام تیپ و تابستان به صورت کاملا رسمی از طرف معاونت‌های مسافری کنترل می‌شود و در صورتی که مسافران بلیت ی خارج از قیمت‌های مصوب خریداری کرده باشند، می‌توانند آن را استرداد کنند.

    رسولی ادامه داد: افزایش قیمت بلیت ‌ها در برخی از مسیر‌های پرتردد مانند مشهد حدود 20 درصد بود، اما در سایر مسیر‌ها بر اساس سقف قانونی و کنترل شده، افزایش قیمت رخ داده است.

    او تأکید کرد: از خرداد سال گذشته قیمت بلیت قطار‌ها افزایش نیافته و باتوجه به افزایش هزینه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، قیمت بلیت در تمامی مسیر‌ها به طور میانگین 22 درصد رشد قیمتی داشته است.

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: در صورتی که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی خارج از سقف نرخ‌های تعیین شده قیمت بلیت را افزایش دهند، به طور قطع با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

    رسولی اظهار کرد: سامانه‌ای جهت رسیدگی به شکایات مسافران طراحی شده و در صورتی که مسافران بابت افزایش قیمت بلیت شکایاتی داشته باشند، می‌توانند به سامانه 5149 مراجعه و شکایات خود را ثبت کنند.

    او تأکید کرد: تا به امروز هیچ گزارشی مبنی‌بر گران فروشی بلیت قطار به ما اعلام نشده است.

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با کمک راه‌آهن و همچنین تخصیص یارانه‌ای که به آن‌ها ارائه شده، بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کرده‌اند بنابراین درخواستی مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت ندارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار