مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن استان:

خانه‌های روستایی سیل‌زده سمنان امسال کامل بازسازی می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: بازسازی یک‌هزار و ۲۰۰ خانه در روستاهای سیل‌زده استان بر اساس اولویت‌بندی تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد.

خانه‌های روستایی سیل‌زده سمنان امسال کامل بازسازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علیرضا فلاحی روز یکشنبه افزود: بنیاد مسکن استان سمنان نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی روستایی سیل‌زده استان سمنان در کمترین زمان ممکن متعهد است.

    وی خاطر نشان کرد: عملیات آمارگیری از میزان خسارت و تعداد خانه‌های تخریبی در مناطق سیل‌زده استان سمنان انجام شد و به تایید مسئولان مربوط برای بازسازی این واحدهای مسکونی 400 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد به مصیبت‌دیدگان اعطا شد.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان ادامه داد: همچنین اعطای تسهیلات 150 میلیون ریالی در قالب بدون بازپرداخت به منظور تسریع در تکمیل خانه‌ ها در روستاهای سیل‌زده استان سمنان در ماه‌های گذشته اجرا شد.

    وی اضافه کرد: بعد از دریافت تسهیلات، اهالی روستاها باید در کمتر از 18 ماه نسبت به تکمیل خانه‌های خود اقدام کنند که براساس آمار اجرای این طرح از مدت زمان تعیین شده جلوتر است.

    فلاحی تصریح کرد: به ازای یک خانوار روستایی که در سیل امسال واحد مسکونی خود را از دست داد هشت تن سیمان رایگان توزیع شد.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: حمایت از مصیبت‌دیدگان اخیر سمنان که به دلیل سیل خانه‌هایشان را از دست دادند در دستور کار است و این اداره کل با تمام توان برای محرومیت‌زدایی در استان در تلاش است.

    سیل به همراه رانش زمین در استان سمنان در اوایل بهار امسال یک هزار و 700 میلیارد ریال به بخش های مختلف مسکونی، کشاورزی و زیرساختی خسارت وارد کرد.

    در اثر بارندگی و سیل یک نفر در سمنان جان باخت و به گفته مسئولان امر این خسارت‌ها تنها مختص استان سمنان نبوده و این رخداد طبیعی خسارت‌های قابل توجهی به استان‌های مختلف کشور وارد کرد، سیل 35 هزار میلیارد ریال خسارت به راه ‌ها و سازه هایی مانند پل ‌ها و آب روها وارد کرده است

    15 شهر و 170 روستای استان سمنان بر اثر وقوع سیلاب اوایل امسال دچار آسیب و خسارت شد، بیشترین خسارت وارده در این استان مربوط به روستای حسین آباد کالپوش شهرستان میامی در اثر رانش زمین است که 329 واحد تخریبی و 330 واحد نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار