مدیران خودروعصر اعتبار

ملکشاهی‌راد هشدار داد؛

فصل بارندگی نزدیک است اما رودخانه‌ها هنوز لایروبی نشده‌اند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس اقدامات انجام شده برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل را کارشناسی و اصولی ندانست و گفت: دولت تاکنون هیچ قدمی برای لایروبی و تخریب ساختمان‌های حریم رودخانه‌های لرستان انجام نداده است.

فصل بارندگی نزدیک است اما رودخانه‌ها هنوز لایروبی نشده‌اند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا ملکشاهی‌راد با انتقاد از عدم لایروبی رودخانه‌ها و سدهای استان‌های سیل‌خیز باوجود آغاز فصل بارندگی، گفت: خسارت وارده سیل ابتدای سال بسیار سنگین بود و دولت باید برای جبران خسارات اعتبارات بالایی را در نظر می‌گرفت، ممکن است این اعتبار در بخش بازسازی مساکن، راه‌ها و زمین‌های کشاورزی و... صورت گرفته باشد اما دلیل اصلی سیل طغیان رودخانه‌ها است به همین دلیل ضروری است دولت اولویت خود را بر لایروبی گذارد.

    عدم لایروبی بیش از چندین دهه رودخانه‌ها امکان وقوع سیل را افزایش داده

    نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رودخانه‌ها دیگر ظرفیت تحمل حجم بالای آب را به‌دلیل عدم لایروبی ندارند، ادامه داد: دلیل دیگر وقوع سیل تجاوز شهرداری‌ها به بستر رودخانه‌ها با ساختمان‌سازی است اما هنوز برای تخریب کامل این ساختمان‌ها نیز در استان لرستان اقدامی نشده است.

    وی تاکید کرد: دولت تاکنون هیچ قدمی در راستای لایروبی، دیوارسازی اطراف رودخانه‌ها، تخریب منازل و مراکز تجاری بستر و حریم رودخانه‌های لرستان به‌عنوان استانی - که بیشترین خسارت را از سیل دید- انجام نداده است.

    اقدامات انجام شده برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل کارشناسی و اصولی نیست

    ملکشاهی‌راد همچنین اقدامات انجام شده برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل و مهار این حادثه طبیعی درصورت وقوع دوباره  آن را غیرکارشناسی و  غیراصولی دانست.

    وی بیان کرد: وزیر نیرو خود بارها اذعان کرده که اگر در لرستان سدسازی صورت گرفته بود چنین سیل ویرانگری اتفاق نمی‌افتاد اما با این وجود در این زمینه نیز قدمی برداشته نشده است.

    وضعیت نامناسب و خطرناک رودخانه‌های لرستان

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه مسئولان وزارتخانه نیرو حتی حاضر به تصحیح داده‌های آماری غلط خود نیستند، اظهار کرد: در پی بازدید میدانی از رودخانه‌های استان لرستان متوجه وضعیت بسیار نامناسب و خظرناک آن‌ها شده‌ایم اما مسئولان مربوطه  هنوز اقدامی نکرده‎اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار