مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار خلیل‌آباد خبر داد؛

پرداخت بیش از ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای خسارت دیده سیل خلیل‌آباد

عصر ساختمان-فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه بیش از ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در شهرستان خلیل‌آباد پرداخت شده است، گفت: ساخت ۴۶ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده شهرستان خلیل‌آباد در دستور کار است و معاون بنیاد مسکن کشور نیز از مراحل ساخت این واحدهای مسکونی بازدید داشت.

پرداخت بیش از ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای خسارت دیده سیل خلیل‌آباد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صبح توس، ابراهیم قاسم پور  با بیان اینکه سیل فروردین ماه برخی از روستاهای شهرستان را با مشکلات مواجه کرد و به منازل مسکونی خسارت زد، اظهار داشت: کار ساخت و ساز و جبران خسارت ناشی از سیل، بعد از برگزاری نشست های مربوطه در سطح شهرستان شروع شد و دهیاران، شوراهای اسلامی و بخشداران، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی نیز به این امر کمک کردند.

    بیش از 43 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در شهرستان خلیل‌آباد پرداخت شد

    وی با بیان اینکه دولت در بحث بازسازی 40 میلیون تومان تسهیلات و 10 میلیون تومان وام بلاعوض به منازل روستایی که دچار خسارت شده بودند پرداخت کند، خاطرنشان کرد: 46 واحد در روستاهای سیل‌زده شهرستان تا به امروز تسهیلات 40 میلیون تومان و 10 میلیون بلاعوض دریافت کرده‌اند و به هر یک از این واحدها 160 پاکت سیمان رایگان تحویل داده شده است.

    فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه 103 واحد مسکونی دیگر که خسارت‌هایی از سیل اخیر دیده بودند به هر کدام 15 میلیون تسهیلات مرمت و 5 میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است، تصریح کرد: در مجموع بالغ بر 43 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات مقاوم سازی و مرمت و بیش از 7400 پاکت سیمان به 149 واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده شهرستان خلیل‌آباد تا به امروز ارائه شده است.

    وی با اشاره به بازدید معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور از روستاهای سیل‌زده شهرستان خلیل‌آباد، اذعان کرد: ساخت 46 واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده شهرستان خلیل‌آباد در دستور کار است و معاون بنیاد مسکن کشور نیز از مراحل ساخت این واحدهای مسکونی بازدید داشت.

    ساخت 200 واحد مسکونی دیگر در مناطق سیل‌زده، تأمین قیر رایگان و سرعت در اجرای طرح‌های هادی از قول‌های معاون بنیاد مسکن در سفر به خلیل‌آباد بود

    قاسم پور با بیان اینکه طی توافقی که با معاون بنیاد مسکن کشور صورت گرفت بنا بر این که شد که 200 واحد دیگر به شهرستان اضافه شود و قول تسهیلات مقاوم سازی این 200 واحد از سمت معاون بنیاد مسکن داده شد، عنوان کرد: اگر این 200 واحد با کمک بنیاد مسکن و مشارکت مردم تکمیل شود دیگر واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل و نیازمند بازسازی در شهرستان نخواهیم داشت.

    وی همچنین ادامه داد: در بحث تعمیرات 15 میلیون تومان وام مرمت و 5 میلیون تومان بلاعوض به واحدهای مسکونی خسارت دیده داده شده است و اگر هنوز واحد مسکونی نیازمند مرمت باشد بنیاد مسکن برای پرداخت تسهیلات مرمت اعلام آمادگی کرده است.

    فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه سرعت در اجرای طرح هادی 2 روستا از بخش مرکزی و ششطراز نیز از دیگر قول‌های معاون بنیاد مسکن کشور بود، تشریح کرد: معاون بنیاد مسکن کشور نیز در خصوص تأمین قیر رایگان برای آسفالت برخی از روستاهای شهرستان خلیل‌آباد قول مساعد داد که اگر انجام شود خلیل‌آباد جزو شهرستان‌های پیشرو در استان خواهد بود.

    وی همچنین در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خلیل‌آباد بر روی گسل درونه قرار دارد و سازه‌های فرسوده و نا مقاوم در شهرستان داریم احتمال خطرپذیری زیادی دارد و خطرات طبیعی نظیر سیل، شهرستان را تهدید می کند مردم در بحث مقاوم سازی منازل مسکونی ورود جدی داشته باشند.

    مقاوم سازی نیاز امروز شهرستان است / ارائه تسهیلات مقاوم سازی در شهرستان سقف ندارد

    قاسم پور با اشاره به اینکه دولت برای مقاوم سازی منازل مسکونی 40 میلیون تومان تسهیلات 15 ساله با نرخ 5 درصد با ضامن زنجیره‌ای به متقاضیان می دهد، تأکید کرد: بخشداران مرکزی و ششطراز دو روستا را که بیشترین میزان متقاضی را در بحث مقاوم سازی دارد به عنوان پایلوت شناسایی کنند.

    وی ادامه داد: نشستی با حضور فرماندار، بانک، بنیاد مسکن، دهیاری و بخشداری در محل تشکیل می شود و در همان محل قرارداد امضاء و تفاهم‌نامه‌ها بسته و استارت مقاوم سازی واحدهای مسکونی زده شود.

    فرماندار خلیل‌آباد در پایان با بیان اینکه مردم در شهرستان خلیل‌آباد به سمت مقاوم سازی که نیاز امروزه شهرستان هست گام بردارند، خاطرنشان کرد: در ارائه تسهیلات مقاوم سازی به مردم شهرستان سقفی وجود ندارد و هر تعداد که متقاضی باشند تسهیلات ارائه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار